Money money, makes it funny!

Det är frågan!

Iland så dyker frågan upp. Skulle du bli lyckligare om du var rik?
Frågan tycker jag har flera svar.

Jag skulle bli lyckligare om jag hade pengar. För att jag skulle kunna köpa mig en fin häst, nya ridstövlar, tävla etc. I mitt yrke så är pengar ett otroligt bra verktyg för framgång. Men jag tror inte pengar skulle göra allt. Inte blir det någon skillnad i lycka gällande dina vänner och dig själv, eller?

När är man egentligen lycklig? Ärligt talat skulle jag bli lycklig med mer pengar. Men inte skulle det ändra min ambition. Skulle dock göra livet enklare på en del sätt, men inte alla sätt.

Vad anser du? Skulle du bli så mycket lyckligare än vad du är nu med pengar? och varför?

Att vara lycklig med tillvaron är en sak, att vara lycklig med sig själv är en annan!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0