Socialt fredagsbloggande

Hej kära vänner!

Har precis ätit lite mat. Vart supergott. Koteltt, potatis och mega mums god sås och sallad. Det var grejjer!

Just nu så sitter Catrin i sin soffa med sin dator och jag i min fotölj och bloggar. Dock så bloggar hon kanske inte men uppdaterar sin hemsida står lite om vad so  sker.

Idag så har jag förberett allt inför morgondagen. Hästar shamponerade, utrustningen puttsad och hö-nät packad. Som sagt listan kan göras long. Chiron gick riktigt fint idag. Han var något het idag, så fort jag tog en förhållning i traven så fick jag lite passage känsla. Men riktigt fräsch i kroppen så käns bra inflr morgondagen, men en fördel är kanske om han kan ta förhållande hjälper eller vad sägs!



Här kommer ett litet tipps för det där lilla extra inför tävling eller varför inte piffa till utrustningen när man rider hemma.

Dett lärde jag mig efter jag var hos Minna. Hade ingen aning om att man kunde få bett, sporrar, stigbyglar you name it (alt med metall) så blank nästan som nya! Det finns lite olika medel man kan använda sig av. Jag har använt YTBEHANDLING FÖR METALL tidigare, är kanon bra. Det som jag använder nu är SPRINGERS metallputs, ska lägga upp foto på den i morgon. Det är en vit tub. Men det jag gör är att jag tar en svamp med kallt vatten, ta lite utav medlet gnuggar ganska så hårt tills det mesta av vattnet har försvunnit. Tar sedan gnuggar man av med en sämskinns duk. Finns att köpa billigt på bilaffärer eller i städhyllan i din ICA butik. Man gnuggar ganska så rejält, tills allt av medlet är borta. Vipps så har du ett par blanka sporrar etc. Men var noga med när du gör bettet att du ENDAST GÖR BETTRINGARNA tror inte att hästen tycker det är så poppulärt med ytbehandlingssmak i munnen. SPRINGER´s metallputts är inte så dyr jag gav 69kr för min  tub.  Att göra en sådanhär liten extra grej kan gör så mycket. Detaljerna gör sitt!

Hoppas tippset kan hjälpa!


KRAM
TIMMIE


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0