Söndag morgon

Frukosten är nog bland den bästa stunden på hela dagen. Så härligt att äta frukost i lung och ro! Gårdagen gick bra. Chiron var så fin igår. Ridningen i Fredags gav resultat i gårdagens ridning. Fcik ställa honom åt vänster i högervarvet för att komma åt honom i högersidan, sedan räta ut och ställa försiktigt åt häger utan att tappa vänsterstödet. Men ig¨r kändes det riktigt bra. Travökningarhna kändes också fina igår. Han tycker det är lite jobbigt att ta i, i traven och faller då lätt över i galopp. Att han faller över i galopp är lite smart utav honom. Tror han att jag ska bromsa in för att komma ner i trav igen. Men icke icke, då fortsätter jag öka i galoppen i stället. Helt plötsligt så blir det jobbigare att falla över i galopp. Sedan så frågar jag honom igen om han kan l'nga traven, Då faller han inte lika lätt öve i galopp då han vet att jag fortsätter i galoppen och då bäst att fortsätta i traven. Vi tränade även på förvänd galopp. Intruducerar honom för nya saker. En övning som jag gjorde var att på långsidan gå in på en  båge mot meddellinjen och sedn tillbaka ut till spåret. Då blir det inte en total förvänd galopp utan en lättare men man visar och förbereder hästen. Sen provade vi med att rida halvt igenom och skära av hörnet och genom andra hörnet sedan övergång till trav. Innan jag hann bryta av till trav så gjorde han ett flying change som var riktigt fint. Blev ett misstag men då tog jag det till nytta i stället och började rida höger galopp och belönade honom för bytet. Sedan provade jag förvänd igen vänster-höger med bibehållen vänstergalopp. Innan andra hörn passeringen som jag skär av så bröt jag av aå att han inte skulle byta eller bryta av själv. Det viktiga i detta är att inte bli arg på hästen, den har ingen aning om vad jag begär av den utan det jag håller på är att visa och lära hästen, blir man då arg för att den bryter av t.ex så hämmar man hästen i stället.

Well well

Det som sker idag är rida som vanligt, Åsa kommer åka hem med Birk sista dagen på kursen. Åter dags för vardag!

Gårdagen var så trevlig bjöds och åts Paella den spanska nationalrätten, dock är det utan musslor och räkor. Musslor saknar jag dock inte! Men gott var det och efter det så var det chips, choklad och nötter. Till det så pratade vi om allt och ingenting. Skolans sätt att hantera mobbning, om homosexuella i sammahället, barn ja och mycket annat! Men trevliug var det, det ena gjorde att man kom in på det andra!!

Men nu är det dags att vandra ut till stallet!

Kram
Timmie

Kommentarer
Postat av: Emelie

Spännande det låter med din träning, jag blir sugen på att komma och titta (och ja, jag lovar att jag ska ta mig en tur - bara jag slipper jobbet på helgerna :) ) Kram

2009-08-02 @ 21:14:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0