Take it easy

Kan vara lätt att säga men betydligt svårare att göra
.

Många i dessa tider käner sig stressade, oroliga och otroligt fundersamma över framtiden som ter sig  långt där framme. För en del är det längre, för andra närmre. Jag är glad att jag ändå har det liv jag har. Sedan jag kunde sitta på en häst så har min dröm alltid varit att få bli en profesionelle ryttare på den högsta nivån. Detta har gjort att jag alltid gått den väg som jag har behövt. Det negativa är att jag aldrig sett andra möjligheter, Ibland så önskar jag att jag hade haft ett annat liv, ett liv med fler vänner och en vardag. Med en närmare tanke så vill jag ibland ha ALLT det jag INTE har NU. Efter yttligare lite funderingar så undrar jag om man skulle uppskatta om man hade ALLT som jag INTE har NU? Frågorna är många. Det jag vet är att jag trivs med det jag gör, men ibland så dyker lusten och fantasin om ett "vanligt" liv upp igenom mina tankar. Men våga prova, vet jag inte om jag skulle våga!

Det jag vill ha sagt med detta inlägget är att man inte ska grubbla över der man vill ha. Som jag gör så många gånger. För det spelar nog ingen roll för hade jag gjort något annat så skulle jag sakna det jag inte har just då. Förstår ni mig? Vissa yrken är lättare än andra och jag har nog det som är mindre lätt. Att finna kärleken till exempel. Jag kan inte bara susa iväg över helgen. Hästarna behöve rmat ändå. Dock så kan man prioritera och försöka. Inget är omöjligt. Man ska göra det man vill just nu, senare kanske det är försent. Så tänker jag för tillfället. Att flytta till Stockholm kanske finna kärleken kan man göra sen, hela livet om jag vill rätt ut sagt. Att ha panik och ångest över det man vill göra är totalt onödigt. Man ska heller inte skämmas om man byter riktning i sitt liv. En dag kanske jag slutar med hästar. Oavsätt om jag nu gör det eller fullföljer min dröm så är det för min skull. Så tror jag många fler borde tänka. Ha inte panik över framtiden. En sak som Catrin har lärt mig det är att ALLT LÖSER SIG och dessa är sanna.




Kram
Timmie



Things to have in minde

Allt löser sig
*********************
Du ångrar aldrig det du gjort, du ångrar det du aldrig gjorde
********************
Den som kan ta mest skit vinner
det är min och många andras filosofi

Kommentarer
Postat av: Emelie

Det fixar sig, det gör det alltid :) Tänk bara på att göra det du vill - inte det du tror att andra vill (och inte vill) att du ska göra. Livet är för kort för att gå runt och undra "vad skulle hänt om jag vågat?". Men visst tvivlar man ibland, det gör alla, det viktigaste är bara att stanna upp, ta det lugnt och lyssna på sig själv :) Kram

2009-08-10 @ 22:36:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0