Gästbloggare: Catrin ...

Gästbloggare: Catrin HENRIKSSON, Dressyrgården

Ha, igår, lördag, satte jag och Ikaros alla byten på dressyrtävlingen i Ängelholm. Vi red Medelsvår B:4 och Ikaros svarade rätt på mina hjälper varvid vi blev 3:a med 69,57%. Så jag är jätte nöjd.




















I fredags kom min bror Carl-Johan och hans tyska flickvän Nicole på besök. Dressyrgården bjöd på skönt sommarväder och Honungsgratinerade Chèvre Chaud snittar, se recept nedan. Senare på kvällen tog vi bilen bort till Killhults Country Festival, 2 km bort, där Nathalie, 1 år och sju månader, rockade loss i sin super söta rödvita sommarklänning hon fått av min pappas kusin Margareta. Tyvärr hade jag íngen kamera med mig men hon blev filmad på plats av några så jag hoppas att foton eller film kommer att var tillgängligt på festivalens hemsida, vad vet jag. Vi gick runt och tittade på de olika försäljningsstånden och valde mat med omsorg. Det fanns helgrillad gris, Chili con carne, hamburgare, hotdogs mm. Valet föll på Chili con Carne för min del och en Fanta. Men Nathalie som älskar dans och musik gjorde att jag fick springa med maten i högsta hugg och följa med henne i stort sätt över hela festival området. Ptrecis innan vi skulle åka hem gjorde Nattis "marmelad" och gissa om det fanns skötbord... Rätt svar... NEEJ. Paniken började sprida sig när jag konstaterade att bänkar var gjorda av gamla telefonstolpar. Till slut föll valet på en gammal "hästavagn". Med lite kreativitet och massor med hushållspaopper löser man det mesta.

Lördagen började med att jag och Josefine fick sovmorgon och Timmie ansvarade för att hästarna fick morgonfodring. Däremot fick jag och Jossan ansvara för mysfrukost. Vi kokade ägg, rostade bröd, bakade minibaguetter i ugnen, hällde upp marmelad, kaviar och smör i små skålar. Kokade kaffe, te och värmde varm choklad. Mysfrukosten avnöjts i trädgården under en timmas tid. Det kändes som en riktig semesterdag. Timmie och Josefine gjorde klart stallet och jag bara slappade. Visade mina gäster runt på fastigheten. När jag förberedde dagens lunch, pyttipanna, kom mina föräldrar. De fick också luncha innan pappa Hasse gav sig av med lastbilen till Göteborg. Mamma Barbro blev kvar för att passa Nathalie. Nattis fick bada i sin nya pool ute i trädgården och sprang runt i bara skinnet. Josefine och Timmie började göra iordning Ikaros för tävlingen och jag bytte om till tävlingskläder. Väl på tävlingsplatsen anmälde jag oss i sekretariatet. Visade upp vaccinationsintyg på Ikaros och våra tävlingslicenser. Tur att vi var i god tid, vilket väldigt sällan händer, Det var avspärrningar överallt så det var som en snitslad banan för att ta sig till framridningen och sedan ut till tävlingsbanan. Timmie och Josefine hann också springar ner från parkering för att inspektera vart de skulle ta vägen med Ikarosen. Jag satt och väntade i bilen och jag hatar att vara tidig. Det gör tydligen också Ikaros för han började stampa och härja runt i transporten. Timmie fick lasta ut honom tidigare än beräknat. Min häst är 15 år men såg ut som en femåring som aldrig varit hemifrån. Så det började ju "jätte bra". Timmie och Josefine fick snabbt ta sig ner till ridhuset för att försöka lugna ner Icke som såg ut som Eiffeltornet när han spärrade upp ögonen och sätte radar öronen  in action... Men faktiskt, vi lyckades vända denna kaotiska tillställning till något riktigt positivt. Inne på banan skötte sig Icke riktigt fint

Kommentarer
Postat av: catrin

Timmie, jag såg att mitt inslägg har inte kommit in i sin helhet. Jag skrev om söndagen och pannkaksfrukost samt recept till Aptitretaren.

Samt redigerade stavfel och skrev om Calles kultbil. Titta om du har den versionen. Jag hade lagt in fetstil på de olika dagarna. Kolla annars får jag komplettera med receptet vid senare tillfälle.

CATRIN

2009-08-09 @ 21:20:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0