Vad har vi.....

Att klaga på egentligen?
Julen är en mysig tid, dock tycker jag att det kan vara för mycket hysteri över alla dessa julsaker som ska ordnas. Julmat, julklappar, julkort. Ja, you name it! Jag har alltid undrat varför? Varför denna hysteri, stress och bråk som bildas bara för det är jul?

Som jag har skrivit i tidigare inlägg så önskade jag mig inget i julklapp, en julklapp är rolig att få men den gör inte julen. Inte för mig. Julen för mig är att kunna vara hemme och umgås göra saker tillsammans som man inte hinner göra annars. Har ni någongång funderat över vad en julklapp kan ställa till för problem? Hur många känner inte skuld över att man inte kunnat köpa julklappar, hur många är det inte som tar lån för att köpa julklappar och får en skuld på banken för det? Så onödigt. Är det detta julen handlar om, skulder, stress och bråk. Nej. Varför inte ta julen för vad den är?

Tänk på alla dom som inte ens har något hem att åka till. Dom skulle säkerligen göra allt för det vi får vara med om. Att få vara med en familj, att inte behöva vara ensam. Tänk på alla som får ha expressen som ett täcke. I stället för att få ihop den "perfekta" julen och gör allt för att få den.

Det är ju ändå jul, även om den lider mot sitt slut.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0