Att göra våfflor

Igårkväll så skulle jag och kära Josefin göra lite våfflor. Inga problem. Medans hon duschade så ordnade jag smeten och vispade grädden mm. Sedan skulle vi göra ett par prov våfflor när hon väl hade hoppat ut ur duschen för att se om dom blev frasiga. Saken är den att detta kära våffeljärn har inga handtag....haha precis. Så¨Josefin fick lära sig konsten att öppna ett våffeljärn med två gafflar. Jag låg på golvet för jag klarade inte av att stå upp under detta skede. Josefin försökte förgäves rädda dessa stackars våfflor som sakta men säkert blev mörkare och mörkare. Till slut nät jag hade samlat mig lite från skrattaanfallet (som dels gjorde att Josefin fick ett skrattanfall) så fick jag hoppa in och rädda dessa små liven i järnet.

Usch sa jag, jag får inte lov att skratta får så ont i magen

Josefin- NÄ DET FÅR DU INTE!!!

och ännu ett anfall av skratt bröt sig ut!

















Vad sker då idag? Catrin åkte igår kväll iväg till Danmnark efter mycket om och men med packning och gud vet vad. Men inte lugnt för det som jag skrev igår så gjorde Catrin en lista som kanske skulle räcka som en hushållsrulle med saker som måste göras. Bland annat

* Kratta ridbanan även under staketen

* Göra i ordnong två boxar till gäster som kommer med hästar 1-2/8

*Förbereda en box för en träningshäst

*Förbereda yttligare en box som en kurshäst ska stå i över kommande helg.

*Flytta Chiron till sin vanliga box

*Lasera bommar samt sandlåda!?!? Ja ni läste rätt-

*Plantera blommor

*Spola ur en mega tunna som sitter bakom traktorn

Som ni kanske förstår så har vi en del att göra idag. Plus alla hästar och stallet som ska mockas. well well och nu måste jag börja göra frukost till gäster i stugan!

Have a nice day

Kram
Timmie


Kommentarer
Postat av: Emelie

Hm, kollade ni inte våffeljärnet innan ni började? fast det är klart, ett handtag förutsätter man ju att det finns, hihi :) Hoppas ni inte brände er! Kram

2009-07-29 @ 09:25:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0