Fånga en sommar

Har Molly trallat på ikväll under Lotta på Liseberg. Var väl kanske inte så jätte bra ikväll, varit bättre artister tycker jag. Men om jag ska välja mellan Lotta på Liseberg, allsång på skansen eller Sommarkrysset så bli det sommarkrysset för min del. Lite bättre musi brukar det vara där och något roligare programledare, som kanske vänder sig till något mer yngre tittare. Vad vet jag men den känslan får jag i alla fall.

Satt och funderade tillbaka under tiden då man gick på gymnasiet. En del av mig saknar den tiden oerhört. Var verkligen så roligt. Bland den bästa tiden i mitt liv so far. Men att man orkade som man gjorde. Hade under första året två hästar och hade då inte råd med att ha både hästarna på skolan samt eget boende till mig själv så jag valde att pendla. 3 timmar dit och tre-4 timmar hem beroende på väntetider. Man sov i bussen på vägen upp till skolan och kanske pluggade den sista biten och pluggade på vägen hem så man var klar så man bara kunde ha hästarna när man kom hem. På onsdagarna hade jag träning så mamma hade Nea min då varande häst klar i transporten när jag kom hem och oftast en macka, bara till att kassta sig in och byta kläder och dra på sig ridstövlarna och åka på träning. Sedan hem och göra hästen klar och borsta på den andra hästen. Duscha äta lite och sedan sova i ngra timmar för att sedan gå upp på morgonen igen för att göra om proceduren. Fattar ni? I trean valde jag att plugga på distans från skåne då jag fick jobb hos en dressyrryttare, jobbade då 12-14 timmar per dag, red efter det och gjorde allt som behövdes kring sin häst. Cyklade tillbaka till lägenheten för att duscha, äta och plugga. Du store tid. Har man ambitioner eller vadå? Ångar ibland att jag pluggade på distans den sista tiden på gymnsiet. Det är den roligaste tiden av dom alla men hade jag inte gjort det så hade jag inte haft de kontakter jag har idag inom ridsporten. Hemskt att säga men de vänner man skaffar under gymnasiet är bara en pytte del av sitt liv som komma skall. Även om tårarna rann när man tog på sig student mössan och allt var slut och alla vännerna gått hem, så fortsätter livet. Dock i en större etapp. Jag har fortfarande kontakt med en del av mina vänner men inte alla, de som jag trodde skulle ha kontakt med har jag inte hört eller sett sedan studenten. Däemot har jag träffat på och pratat med mina då varande lärare som jag hade. Som sagt gymnasiet always in my heart.

Så till er som börjar gymnasiet till hösten. Ta vara på allt. Ta alla shanser ni får. För efter gymnasiet slutar studiebidraget rulla in och man blir plötsligt en "vuxen" Vissa saker kan man inte göra sedan. Man ångrar aldrig det man gjort man ångrar alltid det man inte gjorde kom ihåg det vänner!


Kram
Timmie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0