God morgon!

Förlåt för dåligt bloggande igår, Var ganska så fullt upp och efter min ritt så blev jag så mega trött. Hade knappt hunnit äta någt så att så frort hästen var avskrittad och stod i transporten med mat och vatten så blev det mat för våran del.

Jag är i alla fall kanon nöjd med Chirons insatts igår. Trodde dock inte att jag skulle komma upp på honom då han gick i passage och kasstade sig lite och greajjde. Men väl uppe så var han som en kanonkula. Mmm...växte några centimeter. Ibland tyckte han att det var lite läskigt när han mötte andra hästar och dom kom lite för nära. Men vissa får man nästan kännsla av att dom vill rida i knät på andra, Högerreegel? Vad är det för något? Vi kan väl rida på varandra i stället? Ibland så undrar man. Men han skötta sig som sagt jätta fint! Som tur är så får vi rida på samma bana idag. Men för en annan domare så kan bli intressant. Chiron tyckte dock att de stora sponsorskyltarna var lite läskiga men han gick förbi där tillslut. Och trotts spänningar och tidigt avbrott i ena galoppen, lite takt fel i sista skritten då han blev lite rädd och en lite orolig halt, ville inte riktigt stå still så fick vi 60.3% och precis utanför placering. Tyckte jag var riktigt bra för att vara första gången. Mycket folk och två tävlingsbanor i ridhuset samt domar bord och gud vet vad. Domaren skrev att det var en riktigt trevlig hät med en god framtid framöför sog och att jag hade en mycket trevlig sits och hållning samt red väl!

Men idag är det nya tag. Får vi se hur det går idag! Men ta hand om er så skirvs det senare, knske inte fören ikväll vi får se om jag hinner ngt imellan! 

Have a nice day!

Kram
Timmie


Kommentarer
Postat av: Emelie

Lycka till idag kusinen! Det blir svårt för mig att komma och titta idag också. Kört ihop sig lite med jobb och så, surt, men det blir så ibland :( Det kommer att gå toppen idag med :) Kram

2009-07-23 @ 11:19:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0