Redan Tisdag!

Fattar verkligen inte? Snart är det 1 Augusti! Vart har sommaren tagir vägen? Vart försvann Maj, juni Juli?? Jag fattar verkligen ingenting!

Vi har i alla fall bokat in en ny tävling för Chiron sen 22/8 ska vi åter ta fram kavajen och plastrongen, Chirons vita skydd. Det fanns ett kval också FEI program för 5 åriga hästar som vi funderade på ett tag men vi tror att vi väntar med kval. Han behöver mer rutin i kroppen och mer vana ute på tävlingsplatser så vi kvalar inte till Breeders i år. Han får vänta tills 6 åring och då kanske det även blir en tur till Falsterbo? vem vet!

På tal om Chiron. så fick han arbeta lite över bommar igår. Både i trav och galopp. Han kändes ganska så stel i bogarna och över ryggen igår. Så det blev en del övergångar samt sidförande hjälper. I galoppen så stod jag upp i fältsits så han fick lättare att söka sig frammåt nedåt och kunna galoppera igenom kroppen så han kommer igång. På vägen tog vi lite bommar så låg på medellinjen!  Kanon bra! Så ska vi se hur han kä'nns idag. Fick igenom det ganska bra igår men today its a new day.

Annars så vet jag inte vad som ska hända idag. Vet tt i morgon kommer det yttligare en träningshäst. en ponny faktiskt. Ägaren ska iväg på ett typ av kollo till den skolna hon ska gå på det kommande skolåret! så då ska hon lämna ponnyn här så länge!

Men nu mina vänner hinner jag inte skriva mera!

Måste ut till stallet! Rida, det roligaste som finns!!

Kram
Timmie

Kommentarer
Postat av: Emelie

Låter härligt att få gå ut och joba - i form av ridning :) Fast jag vet att det är mycket slit också :) Kram

2009-07-28 @ 10:59:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0