Att nå sina mål

Fick en fråga för någon dag sedan.

Hur når man sina mål?

Dagligen så drömmer jag,drömmer att en dag får lov att rida Grand Prix. Om jag någonsin kommer att komma dit, vet jag inte. Men jag arbetar dagligen om att skaffa de bästa förutsättningarna för att en dag kunna uppleva min dröm.

Inget är självklart här i livet. Vi måste se till att det sker. Inget händer genom att ligga i soffan och knapra OLW.

Se frammåt, arbeta från de förutsättningarna du har.
 
"Vad behöver jag för att bli bättre"
"Hur ska jag göra för att kunna få det jag behöver"

Vissa dagar kommer att kännas totalt meningslösa och man kommer att undra, Vad håller jag på med? Men det är även de dagarna som kommer att göra dig stark. "Vad gjorde att jag hamnade här?" Om man inte har dagar då man är nere så skulle man aldrig upptäcka utveklingen. Ibland kan jag känna att jag inte kan rida. Känner mig som en total nybörjare. När jag började rida för Catrin så kände jag mig så världelös.Men jag har lärt mig att det är då uteveckling sker. Det är bra att ha självförtoende men man ska inte neka sina svaga sidor. Gör man det så kan man inte utveckla de sidorna till att bli de starka sidorna! Var kritisk men var inte dum mot dig själv.

Av erfarenhet har jag lärt mig att INTE låta andra påverka mina val. Jag tar råd från andra men jag tar mina egna beslut. Förr så lyssnade jag och gjorde det andra sa åt mig "Där ska du jobba" vilket resulterade i att jag inte gick på min egna känsla. Säger din magkäsnla att gå åt det andra hållet så lyssna på den. Du kommer säkerligen att trampa snett och göra misstag. Men utan misstag kommer man aldrig lära sig att undgå dom för ett senare skede. Sker ett misstag. Res på dig, ta det som en positiv sak och gör det ännu bättre.

"Man ångrar aldrig det man har gjort, utan det man aldrig gjorde"

Jag skulle kunna skriva en hel novell om detta. Det viktigaste är att man gör saker och ting för sin egen skull. Vad är detförmening annars?  Att inte heller glömma bort att ha roligt under tiden. Alla pratar om lycka. Men glömmer man bort att vara lycklig under vägens gång, hur lycklig blir man då när man är i mål? Det är vägen dit som sätter prägel. Var stolt över det du gör och det du har gjort så här långt.


När du väl är där, ska du kunna njuta av resan du just gjort.

Jag kan inte säga hur man görför att nå sina mål. Jag tänker och känner som jag beskrev ovan och kanske för någon därute kan få en ny synvinkel.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0