Dags för puttsning

Ja, det görs varje dag!
Utrustningen är dyr och måste därmed skötas. Visst de 28 sadlarna jag puttsad eunder helgen görs inte varje dag utan enbart det två sadlar, kandaret och tränset som vi använder som ska puttsas. Jag klarar verkligen inte av skita träns eller sadlar. Ska vara vårdat. För mig betyder det ansvarsfullt intryck. Kanske låter nojjigt men thatsjust me. När jag var 14 så och skulle rida en lektion. Min tränare hadeglömt berätta att lektionen var framflyttad så jag han inte göra i ordning min häst så som jag brukar. Hade 3 olika borstar. Han bara använda 1. KATASTROF! Jag kunde verkligen inte rida som tur var hade min kompis som skulle rida efter mig redan varit i stallet ett tag och redan gjort i ordning sin häst, så hon fick rida före mig så jag kunde göra min häst fin fin. Kunde verkligen inte rida med på en häst sominte var ordentligt rycktad! Nu kan jag klara av sådant bättre men inte ofta det sker.

Men nu till puttsandet!
Hörs senare vänner!

Märke av sadel: ALBION


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0