Får jag lov

Att yttra mig om en sak??

Isabella eller Blondinbella som hon kallar sig i bloggen, skriver mycket om självkänsla och tro på sig själv mm. i sin blogg. Tycker verkligen det är kanon bra!

Men....

Nästan allt handlar om att tjejer sak finna sin självkänsla och öka sitt självförtroende och bli starka. En kille kan inte behöva detta? Jag tror (eller jag vet, tror det gör man i kyrkan) att det finns mängder med killar med dålig självförtroende, som inte tro på sig själva och som dagligen boxas med sig själva. Men ingen blogg eller något annat som jag läser tar upp detta?!?

Varför?

Är det för att killar inte får lov att visa det för att man måste vara stark inför alla tjejer som måste bli starkare?
Varför inte arbeta med detta tillsammans. En tjej kanske borde ta efter fler killar och killar ta efter tjejer?



Blondinbella tippsade denna bok till alla ambitiösa tjejer. Jag tycker det är kanon bra att det finns böcker och föreläsningar om just detta. Men vad finns hjälpen till de ambitiösa killarna?

Ska inte inte kille bli uppmärksammad för att han är ambitiös eller är det för vardagligt?
Jag arbetar my ass off för att verkligen lyckas med det jag gör och lite till! Många gånger för mycket, men vem bryr sig om det? Jag är en kille? Är det så eller är det jag som tänker väldigt enkelspårigt nu?

Jag tar till mig det som jag läser och känner att jag har användning av, även från Blondinbellas blogg. Men inget står direkt skrivet till killar som det gör för tjejer. Samhället ska bli mer rättvis, att kvinnor har liksa stor möjlighet som männen. Men alla tonnåringar, ungdommar som verkligen behöver hjälp, dom som sedan kommer bli det vi är på väg mot.

Jag struntar fullständigt i om denna boken är riktiade till alla tjejer, jag är en kille som kan ta åt mig det som är skrivet till det motsatta könet. Men frågan är om alla kan det?

Alla vill vi lyckas, alla behöver stöd!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0