Shhh.....



Har ni funderat på att höra tystnaden någon gång?
Tystnad är något ovanligt fenomen. Inget är längre helt tyst. Har ni hört det? Tystnaden kan skapa känslor, rädsla, ensamhet, oro, underbart en tystnad betyder olika för oss. Men den är ändå den samma. Vi glömmer bort hur viktigt det kanske är med tystnaden då endast våra tankar hörs av oss själva. Oftast så vågar vi inte. Rädslan för tystnaden är något som hindrar från att uppleva det tystnaden handlar om. Om oss själva. Skulle jag ställa frågan "tar du dig tid för att lyssna på tystnaden" skulle jag säkerligen få en pinsamtystnad innan personen som fick frågan skulle svara. Hur ofta stänger vi av tv:n eller datorn när vi sitter och arbetar eller läser en bok. Alltid är något på i bakgrunden och tystnaden gick. Varför är vi, så många rädda för att lyssna till tystnadens talan. För mig är det en viktig del, Att sätta mig på bänken utanför stallet och höra hur tyst morgonen kan vara. Det är något som jag unnar mig, min tid. Den tysta minuten vill inte jag enbart uppleva när det är min tysta minut folk lyssnar till. Inte heller vill jag förknippa tystnaden med enbart tragedier. Tystnaden borde få höras oftare. Men det är upp til var och en att lyssna........ 



                                    


Kommentarer
Postat av: Emeloe

Tänkvärt du skriver, kusinen. Att ta sig tid att "bara vara" och låta öronen samt ögonen vila från allt mediabrus är otroligt viktigt. Jag blev inspirerad av ditt inlägg och ska därför ta mig en stund ikväll där jag låter tysnaden "tala". Kram

2009-10-07 @ 16:38:33
URL: http://melanoz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0