STÖVEL FEBER!!

God morgon bloggen! Har lite sen frukost faktiskt! Vaknade 2 gånger eller något inatt av att Noppe var ute och voffade, då hade han varit ute och ville in igen. Catrin hade det nog minst lika roligt som fick springa och släpa ut honom hela tiden. Inatt har jag verkligen dröms skumt. Från min väns header, till springa runt i odlingar av grönsaker och gigantiska rabarber till lura aliens i skogen och gud vet vad! I natt så fattade jag absolut ingenting!

Men jag har STÖVELFEBER! Mina stövlar som jag har haft i 2 1/2 är börjar släppa i sömmar osv. Måste ha ett par nya men förstår ni hur sjukt dyra stövlar är? Och arbetar man men hästar och rider var dag så vill man ha stövlar med kvalitet för att slippa köpa nya hela tiden. Som catrin har haft sina (det ena parer!) i 6 år, ser nya ut! Dom gamla hon hade hade hon haft i 19år!!!! Så kvalitet betalar sig!

Just nu har jag ett par königs
modell favorit dressyr, bilden under!

Varit jätte nöjd med stöveln, förutom att catrin kollade i storlekstabbeln efter att jag hade klagat på att dom hade sjunkigt för mkt och såg liksom platta ut i foten, så visade det sig att dom var 1 1/2 storlek förstora!! (Det var ej catrin jag köpte stövlarna av)  
konstigt att jag tyckt att dom har varit stora i hälen?! Men dubbla strumpor och sedan var det löst. Men som sagt nu börjar dom sjunga på sista versen! Så min plan är att köpa nya och ha dessa som slit och släng stövlar.

Nedan följer dom jag tänkt, och håll i hatten gällande priset!!


Cavallo Piaffe Plus

Cavallo Piaffe plus
Denna stöveln är prisvärd tycker jag. Hä'r ingår det dragkedje innantill framtil samt en hård utsida!
Dessa ligger på 7000kr i grundpriset. Sedan får jag nog lägga till 1000 kr för att måttbästalla. Om jag nu inte kan gå efter tabellen.



Königs: SIR
Här har vi en fin fin stövel som även Catrin har, älskar den men tycker den är dyr! denna kostar 6000kr. Men efter man har måttbeställt och ditt och datt så hamnar dom strak under 10.000 kan fita ett par som Catrin har och visa!

Königs  Comtesse

Denna modellen tycker jag är fräck och ganska så snygg. Här ingår inte dragkedja framtill inte heller hård utsida (men kan ha fel) Dessa ligger i grund pris 5900kr. Kan visa dom catrin har i butiken, jättw fina med bling bling också!!

Ja, det finns hur många stövlar som helst och jag vill ha königs eller Cavallo i mina öron kvalitet. Men förstår ni vad jag menar med dyrt?? Lätt att ett par stövlar kan springa upp i kanske 12.000kr. Men man får helt enkelt gå efter sin budget!

Ridsporten inegn billig sport!!

Dag att traska ut till stallet!

Hoppas ni får en fin fin dag!


Kommentarer
Postat av: Linnea

Varför slösa pengar på sånt? 0.o

2009-10-23 @ 19:46:37
URL: http://sobelmoose.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0