Vissa

Vissa personer är något extra. Vissa personer utvecklar men en speciel vänskap med, en vänskap som bestiger alla gränser. Man har mött många personer som man sedan kallar en vän. Men många av dessa vänner kallas det för enbart en tid. Man går at olika håll och man möter nya vänner på vägen. En del stannar kvar en del åter går. Jag har haft turen som så många andra, att fått ta del av dessa personer som för mig är underbara vänner. Man har hört det förr men jag skriver det åter igen att jag har dom bästa. Stjärnorna som tindrar klart på himeln är en gåva för våra ögon.  vänner som står osynliga vid din sida oavsätt vart dom än är, är en gåva till själen och dörren till en äkta glädje. Veta att man alltid har någon att vända sig till, att alltid ha någon man kan gråta öppet för utan att behöva känna den pinsamma känslan av att ha gjort bort sig. Mina vänner får mig alltid att le även när tårarna faller ner. Om jag skulle skirva namnen på er alla skulle bokstäverna ta slut. även om jag inte har lyckats ha daglig kontakt med dom som jag kallar vänner så finns ni där. Likaså som jag finns för er. Många relationer som kallas vänskap är för viktigta för att kastas bort, för bertydelsefulla för att låtas rinna iväg likt vattent i en bäck som man aldrig åter ser. Därför skriver jag dessa ord till er här, en förmedling för min tacksamhet till er, för jag håller er kärt.

Till er läsare vill jag bara säga att ta vara på var stund ni får till dom ni håller kärt, nya dagar innebär olika öden, man vet aldrig när ljuset bryter erat band.

Tack!

//Timmie Melanoz

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0