God Morgon!!

Söndag, den lediga dagen......hmmm....

Idag mår jag i alla fall mycket bättre. Huvudetkänns liksom lite mer i normalstorlek. Kansäga att igår hade jag två jordglobartill ögon som nästintill började rotera!

Men till tävlingen igår.

Som ni kan se så kom jag precis utanför placering!!
Jag och Chiron fick ett missförstånd i första galoppfattningen så den blev inte av. Jag fick då lägga en volt och göra honomlite uppmärksam. Vi fick en 6:a på den fattningen men det blev 2 minus poäng då jag fick "felridning" pågrund av den extra volten jag red. Men Chiron är ute för att lära sig och hade jag inte lagt den volten hade jag inte fått 7:a påvolten för han hade verken varit i balans eller styrbar! Men vi är i alla fall jätta nöjda! För att vara hans 5:te start. Men med mer rutin så kommer han gå stadigt som ett tåg. Miqe utalas(micke) somdömde mig,brukade gekommentarer till ryttarnanär om haderidit men inte ettord till mig. I kretiken stod det "vackert ekipage med mycket elegance så det behöver ni inte tänka på!) Första gången jag får ett sådant omdömme haha!! Men han var som sagtfin fin min lilla prins! Det kommer bilder  under dagen från igår. Skafå några mailade och ska plocka ut några från filmen, catrin spelade in hela ritten!

Klass 2 - Dressyr Lätt B:2
35 anmälda, 28 startande, 7 placerade
Överdomare: Kenneth Pettersson
Tävlingsledare: Ida-Paulina Johansson
Domare C: Miqe Ohlsson
 
PlatsRyttareHästPremieCTotaltProcent
 UppfödareHärstamning 
1 Anette Ericson Emmett   219 219 73,000
  Björkhagens RF Magini (SWB) - Bernstein 1  
2 Elisabeth Östberg Mellanie   208 208 69,333
  Gärds RF Marengo - Matador II 2  
3 Anna Nilsson Kilkenny   203 203 67,667
  Falkenbergsorten okänd - okänd 3  
3 Kajsa Noréus Zoya   203 203 67,667
  Lyngåkra RS Regazzoni - Silvan 3  
5 Anna Hagman Twist and Shout   196 196 65,333
  Susedalens K&RK Marco Mitras - Bugatti 5  
6 Amanda Christiansson Destiny   193 193 64,333
  RK Styringe Stall Cortez - Kew Gardens xx 6  
7 Maria Nyberg Belize   190 190 63,333
  Björbäcks RF Bellini - Pascal 7  
7 Sara Andersson Xerxes   190 190 63,333
  Olofströms RK Prestige - Vancouver 7  
 
9 Timmie Melanoz Chiron   188 188 62,667
  Björbäcks RF Don Charly - Testarossa 9  



Jag hoppas ni får en lovley söndag, för min del är det dags att gå ut till stallet!! 

Kram
Timmie

                           sunday_5.gif image by dazzlejunction

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0