Morgon

Vänner! Sovit gott?

Det har jag i alla fall. Varit vaken ett tag och läst bloggar och ätit frukost!

Jag var så trött igårkväll att jag hade inte klarat av att blogga igår kväll, så im sorry darlings!

Chiron gick kanon fint på framridningen igår. Sen var det bara det att det som står i tävlingsregelementet ska man tydigen inte följa?!?! Det är so så är. Kan man inte rida runt tävlingsbanan hela vägen, då får man lov att gå in på banan och rida tills man får startsignal. Men det fick man inte igår, ÄVEN om man inte kunde rida runt banan. Så jag fick rida Chiron ner till dommaren så att han i alla fall har verit nere i det skumma hörnet med byggnadsmatrial och gud vet vad. Kan säga att det var inte lite trångt heller. Så Chiron gick bara ner halva vägen och sean fick jag startsignal innan jag han få ner honom. Så kan sammanfatta det så här. att stundtals var han jätte läcker, stundtals hemsk!! Efter halt och hälsningen så fick jag inte fram honom i trav mot dommaren. Vi skulle tydligen skritta förbi. well well 55% fick vi! Det som var bra fick vi riktigt bra betalt för och det inte blev bra fick knappt betalt för haha!! Men det är så tråkigt. Så många förbereder sina unghästar eller orutinerade hästar för tävling. LB:2 i kanske flera månader. Kommer man till tävlingen så går dom inte efter det som står i tävlingsreglementet!!! Nej nej, man ska trycka ner dessa unghästar i små trånga utrymmen men publik tätt inpå! Överdomaren resonerade som så att den första ryttaren som ren för 1,5h timmar sedan gjorde inte så, att irda in på banan. Då får ingen det. OKEJ! Så bara för att den ryttaren inte kunde tävlings reglementet så ska vi andra råka illa ut för det?

Nä illa var det i alla fall. Men det 'är skit sak samma. Chiron var underbar på framridningen. Det var den bästa värmningen ever!

Nu så måste jag kuta ut till stallet. Idag är det Ikaros som ska tävlas! Se om dom följer tr idag då!




Ha en fin fin lillördag!

Kram
Timmie


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0