Puh



Äntligen morgon, ingen aning om vad som försigår upp i kontoret på natten. Kunde inte sova, en sak som är säker. Frågor står mig och det är dags för Melanoz to finde an answer.....

Vad gäller idag?
Jo Catrin ska börja rida 10:30. Efte hon har varit och lämnat Nathalie på dagis så ska hon hålla lektion på Björbäcks RF för Evelina. Sedan kommer dagen helt enkelt bara rulla på. kl 18 kommer hon ha lektion här hemma gues what? då kommer jag få passa Nathalie! Efterv det ska det förberedas inför Britt i morgon. Banan ska rattas och sedan harvas.....funny bunny!

Läste nu att SOS-alarm fick två samtal igår om att två hästar hade fastnat i transporten. Ena nere i Bollerup andra på väg 160 i Steungsund. Hästen i Bollerup kom loss själv, nere i Steungsund fick dom klippa upp bommen.  Hästar är djur, dom kan få panik så som vi. Sedan är fakta att andra vägtrfikanter har INGEN  som helst repsekt för en djurtransport. Dom skiter total idet, inte har dom en aning om vad konsekvenserna kan bli.... Stora feta lastbilar med tydligt dessvärre dumdristig chauför bakom ratten som gärnar ligger två meter bakom transporten. Kul om vi är tvunga att bromsa?!? När vi var på tävling under helgen så påvägen hem så körde Catrin om en traktor. När hon var jämsides med traktorn ser hon i backspegeln att en bil kommer med en ruskig fart. Catrin glider smidigt förbi trakotorn och glider sedan försiktigt in på vår körbana. När man kör en häst så kan man inte kassta sig in efter en omkörning, hallå vi har en häst där bak! Men bilföraren blev tydligt otroligt upprörd då han var tvungen att släppa på gasen och hänger då på tutan som en bränt "piiip" Ursäkta mig men är det konstigt att det sker olyckor? Är det konstigt att hästar får panik i transporter? Skulle inte förvåna mig om att hästar  inte längre kommer att få transporteras.
Tur är att i dagens läge finns det säkra och sköna tranporter att åka i för hästen! Men till alla idioter som inte kan hålla sig till trafikreglerna! Get a life! Vem blir imopnerad? 


Om jag hade haft pengar så skulle jag köpt en sådan här och blivit king off the road!

Ha en underbar onsdag!

Kram
Timmie


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0