Tips 1




Var gång vi sitter på hästryggen så har vi för dagen ett mål. Med oss själva, eller med hästen. Men för att uppnå målen så måste vi utvecklas. En del mindre en del mer.

Jag själv har ganska så höga krav på mig och min ridning. Jag provar inte om jag vill göra detta i framtiden. Jag håller på att jobba mot framtiden.

Vi behöver hålla vår motivation på topp även inspiritationen, När dom hamna på nolläge så tappar vi våran ridning. Oavsätt vad man håller på med så behöver man bli inspirerad. Räcker att kanske åker på tävling och ser duktiga ryttare rida för att bli inspirerad.

Jag använder mig av ett enkelt knep, något som har funnits i alla tiders.

                                                                     Jag ANTECKNAR

När man har tränat och man är så nöjd för hästen gick verkligen så bra på träningen eller vi satte den förvända galoppen utan problem idag. Vad var det som gjorde det bra? Det kommer du att komma ihåg i bilen på vägen hem men dagen efter har du glömt alla detaljerna. Så fort du kommer hem eller har chansen så ANTECKNA vad det var som gjorde att det gick så bra. Var det du som ändrade på något eller bytte ni övning? Jag skriver även upp om det är något som jag gjort annorlunda i min vardag som kan hjälpa till i ridningen. som t.ex skritta fram i skogen osv.

Skriv upp var dag efter du har ridit, jämför plus respektive minus. Utgåa sedan från dina antckningar och försölk återfinna känslan du hade när antackningen skrevs. (inte dom negativa) Fokusera sedan på det. När man har hamnat i ett så kallat "dö" läge. Inget fungerar, hästen hänger på bättet, släpper ryggen etc. Gå tillbaka till dina anteckningar och ta hjälp utav dom. Finn din inspiritation igen. Detta komme även att hjälpa dig att INTE falla tillbaka i gamla mönster där det inte fungerar. Du kommer att märka flera saker som du har glömtbort.....



Hoppas det hjälper


Kommentarer
Postat av: Anonym

Tack för din hiss/diss. Kommer sammanställa alla läsares hissar och dissar senare idag!

Allt bra med dig?

2009-09-03 @ 10:59:21
URL: http://designbyjessica.blogg.se/
Postat av: Emelie

Vilken underbar bild på Billan :) Saknar henne hos faster!

Jag hålller helt med dig om att det är viktigt att anteckna hur det går med ridningen/träningen. kram

2009-09-03 @ 12:33:36
URL: http://melanoz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0