Dags för



Åter dags för en melanoz säger mums!
När jag jobbade på Dressyrgården så lärde jag mig en rätt som även den är så enkel men så god!

Pilaf heter rättern men kallas även för persikokyckling!

Det man behöver är.
3st kycklingfileér
1 paket ris (så mycket man behöver givetvis)
1 nypa persilja
1 burk persikor
1 tsk peppar
1 tsk salt (mineralsalft)
rejält med ketchup
1 lök
soya sås.

Börja med att bryna lökarna. Koka sedan kyckling fileérna i en stor kastrull. Blanda sedan löken, kycklingen, ketchup, salt, peppar & soyasås. Tilsätt något av spat från den kokta kycklingen samt allt fruktspa från persikorna. När allt sedan är klart tillsätt persikan. Serveras sedan till ris.

En rätt som jag starkt kan rekomendera!!




Kommentarer
Postat av: Emelie

Det här låter jättegott, jag ska prova det under veckan :)

Kram

2010-01-17 @ 21:48:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0