The new star

Under söndagen i falsterbo såg jag finalen för 7 åringar.

Jag blev nog som så många andra helt kär, skulle dö för att få sitta på den hästen.

Jag pratar om Törveslättens Stamina som den skickliga ryttaren Andreas Helgstarnd red.

_tz10357_preview
































En pampig häst med mycket rörelser kan man kanske sammanfatta detta sto (Som för övrigt stod som hingst på startlistan)

_tz10417_preview
































Applåderna som blev ska vi inte bara prata om! Hela läktaren vibrerade. Jag Stod och tittade på detta vid Kiss and hug läktaren, där även ett andra domare stod. Både nyttigt och kul att få höra deras synpunkter på det hela.

När jag stod och skådade detta fick jag verkligen gåshud. Helt klart är detta en häst vi kommer att få se mer av! Ska bli väldigt spännande att se hur den går under unghäst VM i Aaschen.

Dags för mig att traska ner och fortsätta i stallet!!

Hoppas allt fungerar senare idag som det ska, så jag kan uppdatera!!





Kommentarer
Postat av: Emelie

Det var verkligen en fin häst! :)

Ska till Falsterbo nästa år,man kan ju alltid hoppas på att den är med då också ;)

2010-07-22 @ 11:54:31
URL: http://eemzan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0