Stress

Kan man säga att jag vaknade med idag, fast det var igentligen inte stressigt. Min klocka ringde inte imorse och jag vaknadelite senare än beräknat och det var ändå inte så sent. Men det är nog det värsta jag vet så är det att försova mig. Även om det inte är någon tid att passa så blir jag über stressad. Men tur är så händer det inte så ofta! Thank god for that.

(hästprat igen)

Vi har haft ute en massör till två hästar idag. Super duktig och jätte kul att titta på. Jag själv fick testa på för hon ville att jag skulle underhålla "stress" punkter som finns 5 st på vardera sida. Masserar man dessa punkterna så kommer flödet i muskeln igång och bli uppvärmd kan man säga. Så fort man började massera dessa punkterna så släpper massa spänningar och hästen blrjade gäspa och tugga vilket beyder avslapning. Att hästen helt enkelt släpper spänningarna. Men hennes arbete innan var det som gjorde att han verkligen släppte efter i muskelaturen. Men det jag ska göra är bara underhåll,lite verktyg som jag kan ta hjälp av!  Så det ska bli intressant. Hästen har vairt spänd sedan efter kastreringen. Mycket tyder på der för det var efter det han fick sina spänningar. En käsnlig häst som han är kan ha tagit det hårt. Musklerna har ett muskelminne. När han inte var medveten om sin kropp och vad som skedde när han katrerades blev han helt enkelt stressad och musklerna hamnade i en så kallad chock. Men nu är i alla fall läget så mycket bättre.. Specielt nu när han känner att han kan och vågar använda sin bakdel igen......

Vad har ni gjot under förmiddagen??


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0