Melanoz Tipsar

Det är jue ändå fredakväll, så varför inte bjuda på lite tips till er Horsepeople



Tipset idag blir två olika typer av Detagler som är suverena till svansen! Hästskötarmagi på högnivå, i alla fall inte långt ifrån.

Man kan jämföra detangelrn som olja som används till man och svansar. För min del använder jag den enbart till svansar. Perfekt för den sprayskygga ponnyn. Men jag tycker att dessa kan passa bättre än pälsglans. T.ex till den som harlite tunnare svans kan man använda detangler då den inte blir så hal som medpälsglans utan lite fluffigare. och ger en exta glans. På en häst som redan har en tjockare svans brukar jag fördela detangler först och sedan vanlig pälsglans för att få den mindre "elektriks" och få mer lyster!

Det finns flera olika sorters av Detangler men dessa ärmina favoriter. SILVERADOS luktar gott och använder jag mest till tävling och ABSROBINE använder jag mestadels till hemmabruk.



Jag använder även en man och svans borse som är på bilden!

Xtreme Horse makeover i Lerum erbjuder makeover för hästar samt säljer hästprodukter och hästvårdsprodukter
(Denna manborste härstammar från människoborstar för långt hår och är det bästa du kan ha till man och svans. Dom sliter inte alls i samma utsträckning som en Piggborste gör men du får ändå en snyggt genomkammad man och svans. Dessutom är denna borste väldigt bra till långhåriga leriga hästar. Den är skön att jobba med och hästarna älskar den och leran försvinner på enklaste sätt. Rejäl och hållbar borste. )



Dessa borstarna finns att köpa i olika ridsportbutiker, bland annat inne på GE-KÅS i ullared men även på
x-tremehorsemakeover
 
Borsten ligger på ca 100 lappen, klart värd pengarna.
Detaglern ligger på ca 120-200kr beroende på märke.


Kommentarer
Postat av: Matilda

Satan vad snygg din blogg blivit! ♥

2010-05-28 @ 22:19:58
URL: http://showjumper.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0