ojojoj! + Dagens goda gärning!

Hej vänner!!

Han inte blogga i morse! Sedan ringde chefen precis när jag hade mockat klart stallet och frågade om jag ville haka på med in till IKEA, behövde lite smakråd samt att hon var rädd att jag skulle få lappsjukan! Givetvis så hakade man på!

Det vart visst 3 fulla vagnar på två presoner. Såg ut som ett godståg ungefär. Vi var imellan vagnarna så Lotten puttade och drog en och jag puttade och drog den tredje. Men kul hade vi.

När vi nästan var hemma så sprang det en svart hund på E45 som sprang från den ena sidan till den andra och djurmänniska som man är stannar man givetvis in till vägkanten dålångtrade efterlångtrader dök upp och risken att hunden tog sin sista promenad var överhängande gjorde Melanoz en insats mellan lastbilar och galna chauförer. Hunden hade ingen öronmärkning så antog att den var chippad med den var ingen ugdom heller, så fick bära den "lilla"hunden över vägen till bilen och den pussade såglatt och undrade vilken roliga människa jag var. Men med hela bilen full med IKEA påsar och c/o så fick den sitta på golvet framme hos mig så Lotten körde till en bekant som visste vem hundens ägare var. Hunden hoppade glatt ur och puffadepå sin Husse med sin panna och såg väldigt nöjd ut över att få åka bil!! Slutet gott allting gott! Men jag fattar inte heller om det står typ 3 bilar med varningsblinkers på varför alla ska köra förbi som idioter och tuta som galningar. Antagligen fått sittkörkort via ett cornflakespaket. Men jag kunde intelåta den lilla stackaren springa löspå jättevägen som är så tungtrafikerad. Så kändes skönt att veta att hunden är tillbaka hemma!! 
 
 
Men om just du ser en sådan sak som jag just beskrev. Skulle du hjälpa hunden ävenom vägen var tung trafikerad?


                                                         create free polls | comment on this



Kommentarer
Postat av: Patricia

Trevlig blogg! Jag håller med dig om att folk är som idioter när de inte kan släppa på gasen trots att de ser att något är på G. De har inte en susning om vad! Jag har varit med om att hamna i en låååååååång bilkö där alla stod med varningsblinkers. ÄNDÅ fortsätter några trafikanter att susa på i 140 i den fria filen på motorvägen. Visade sig vara 4 hästar som kommit lös.



Ha det toppen och hoppas morgondagen börjar bättre! ;)

mvh// Patricia

2010-06-02 @ 22:16:15
URL: http://rallybabe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0