Frajdaj!

God förmiddag vänner!

Idag känns det som en komma igång dag, får liksom tvinga mig själv till att jalla igång men har lycktas ganska bra. Snön här håller dock på att försvinna, sakta men säkert. Precis när man börjat vänja sig.

Läste tidigare i morse på tidningenridsport.se´s hemsida att Guinness 888 har fått somna in.

(Bild och text från tidningenridsport.se)




Detta är något som aldrig är lätt, oavsätt om man bara rider i skogen eller på elitnivå eller om man uför en annan gren, när ens kompanjon och bästa vän försvinner.





Kommentarer
Postat av: Nadja

det spelar ingen roll vad man gör med hästen, det är alltid lika svårt att lämna ifrån sig den om man har fått ett bra band.

den jag minns mest som vi fått avliva, var den första storhästen jag red själv när jag var 8-9 år, en väldigt snäll gammal ridtravare, min Pelle :)

2010-11-12 @ 11:32:07
URL: http://nadjahjertaponnisar.bloggplatsen.se
Postat av: Camilla

Läste det också. Så tråkigt när de besluten måste tas.

2010-11-12 @ 12:01:12
URL: http://hastskotare.zoomin.se
Postat av: Mela

Att ta ner ett husdjur e bland de värsta som finns !!

USch hemska tanke.

Guinness va otroligt fräsig !!

när jag bodde i sthlm red jag ute på Hogsta, och man kunde stå och bara titta på honom... Sååå otroigt bildskön och snäll häst :)

2010-11-12 @ 17:46:00
URL: http://skjutenskata.blogg.se/
Postat av: Bubber Monica

Hej Timmi. Som du vet har jag själv varit i samma situation för inte så längesen.Man lider alla samvetskval.Gör jag rätt eller fel????. Men man får ju lyssna på kunnigt folk,och försöka göra det bästa av situationen.Man är ju bara människa trotts allt.Kram.

2010-11-14 @ 10:37:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0