Hiss and diss
























* Att man har så jäkla bra läsare till bloggen, att ni gillar dom nya kategorieran gör det ännu roligare. KOmmer att komma upp en "läsares outfit" ikväll.

* Trots snön i kylan så har jag jätte mycket inspiration och ideér vilket gör livet väldigt mycket lättare och roligare, dessutom känner man sig nöjd med det mesta, håller ni inte med?

* Halsduk, mössa och vantar. Hur skulle man klara sig utan det?

*Glögg- jag tycker dock inte om starkvinsglögg eller blossas orginal glögg, smakar konstikt enligt mig men saffransglöggen och liknande är så jäkla gott. Var tvungen att köpa efter läst på showjumper´s blogg att hon redan har druckit glögg. Då blev man själv bara så sugen!!



* Stela fingrar när det är kallt. Även om jag har vantar är det händerna jag får mest ont i. Sedan den smärtan som kommer när fingrarna börjar tina upp kan verkligen göra en gråtfärdig, räcker inte alltid att stoppa in fingrarna under schabraket. Men ett knep.

* Snö, jag tillhör den gruppen som gärna klagar på snön. Men är man ute så mycket och måste umgås med snön så är det INTE kul. Dessutom så kan det skrämma hästarna när det blir snöras från ridhustaket.

* Människor som gärna vänder kappan efter vinden. Så fort det inte passar dom och deras plan, tråkigt enligt mig.
* Med kylan kommer det päls. Hästarna sätter mega pälsar och det är bara till att ställa sig och klippa, vissa hästar älskar det, tycker det kliar gott men en annan ser ju ut som ett murmeldjur efteråt. På med plastdräkten. Men det är fortfarande inte det roligaste. Jag vill hellre ha den tiden till att borsta och pula med pollarna.

* Den svenska avundsjukan, i stället för att vara glad att någon annan gör saker och lyckas och bli INPIRERAD av det så blir man avundsjuk och säger helt andra saker fast man själv skulle vilja vara i den positionen. Varför inte bara säga "hey, skitt vad kul, verkligen skit duktigt" i stället ska det vara "och vad är det för specielt med det" el "du tror att du kommer lyckas med det?(hånskratt) BORING från min sida. Jag stöttar hellre än att skälpa!





Kommentarer
Postat av: Lina - Mitt liv med hästarna

håller med på sista punkten särskilt!!

2010-11-11 @ 17:13:59
URL: http://sallberglina.zoomin.se/blogg.html
Postat av: Nadja

Snöras från ridhustaket...



själv har man inget ridhus nära x)

2010-11-11 @ 17:54:56
URL: http://nadjahjertaponnisar.bloggplatsen.se
Postat av: Camilla

Sv: Tycker jag sitter och grejar med sidan hela nätterna men ändå blir inget klart. Har en liiiten förmåga att starta upp nya projekt när de andra nästan är klara :P



Ja det va jätterolgit att bli lite uppmärksammat. Sidan är ju tänkt att vara en samlingsplats för tips om hästskötsel så när folk hittar hit blir ajg jätteglad. Kanske hittar de hjälp på sina funderingar. :)



Bara plus till din sida! Jätteintressant och varierande inlägg.

2010-11-11 @ 19:18:44
URL: http://hastskotare.zoomin.se
Postat av: Sanna

Jag instämmer i det mesta!



Saffransglögg har jag missat. Det låter spännande...



Avundsjuka (och falskhet) skulle man gärna slippa.

2010-11-11 @ 22:15:35
URL: http://fiasanna.zoomin.se
Postat av: jessica andersson

Vilken trevlig blogg du har! :) Kolla gärna in min blogg om du vill. :)

2010-11-30 @ 19:34:21
URL: http://jessiejump.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0