Kännslan vill ha syre




Ridningen kräver kännsla. Det vet nog de flesta som håller på med hästar och ridning. Men för att kunna känna, för att kunna bli öppna i kännslan så behöver kroppen syre. Jag är en väldigt öppen person, tar åt mig allt och gör det till min sak allt för att kunna utvekla mig själv. Vilket hjälper till att bli en bättre ryttare.

Jag tänkte ta och börja att tipsa om lite andningsövningar som kan hjälpa till i både vardagen men även när man sitter på häst. Vad händer om man glömer bort att andas? Spänd är ordet. Jag själv var väldigt dålig och kan fortfarande vara dålig på att andas när jag rider. Det glöms lätt bort i alla koncentration. Men vad krävs för en optimal koncentration? Syre, am i right?


Men här kommer den första övningen som kan hjälpa dig med andningen och en hjälp till att syresätta din kropp. Dett är en övning du kan göa när som helst för att få mer energi i vardagen.



En del av er kanske kan tycka att detta med andning etc. känns och är tönitig och kanske inte alls förknippar en bättre kännsla, energi med hjälp av att man syretter blodet. Jag tispar och vill dela med mig av sådant som har hjälp och hjälper mig. Som jag skrev innan, jag själv tar åt mig allt som jag tror kan hjälpa mig och testar och gör det till min sak. Vad har man att förlora på det?





Kommentarer
Postat av: Fredrik

Bra text. Du har helt rätt. Livet vilar i andningen. Om vi inte törs känna gör vi andningen mindre. Törs vi inte känna är vi inte oss sjäva. Om vi låter det gå långt nog följer paniken och ångesten. Livet gör sig smärtsamt påmint. Tack Timmie!

2010-11-27 @ 16:40:08
Postat av: theres

Åh vilka bra övningar! Jag har lite allergiastma så för min del krävs det att jag övar på min andning så jag orkar anstränga mig och förbättra kondisen.



Har man dessutom en nervig häst som lätt hoppar till är andningen otroligt viktig, lugn smittar ju :-)

2010-12-09 @ 12:34:32
URL: http://thessine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0