Tips

Vill ni också ha en juligare design på eran blogg eller kanske bara kunna göra om headern lite men har inte photoshop utan bara ett vanligt fotoredigeringsprogram? 
Se hela bilden

Picasa: Är ett bra LÄTTanvänt fotoredigeringsporgram där man kan göra kollage,

lägga till text etc. Har själv använt mig mycket utav det programet.

och detta programet går att ladda ner gratis på www.pcforalla.se

Men vill man ha ett program som är mer likt photoshop, där man kan ta bort bakgrunder och göra mer saker helt enkelt. Men inte har lust att köpa ett photoshop program. Kan vara ganska dyrt. Då rekomenderar jag GIMP 2. Ett gratis program som man ladda ner säkert till din dator. Det är verkligen som photoshop. Där gör jag alla bilder, headers etc. Jag är SUPER nöjd med detta programet.

Se hela bilden



GIMP 2 kan du ladda ner HÄR!








Kommentarer
Postat av: Erika

Använder också picasa. :)

Och nyligen börjat fixa lite i Gimp.

Använder även photofiltre, också ett program som är gratis o ladda hem.

2010-11-24 @ 15:27:45
URL: http://[email protected]
Postat av: Lina - Mitt liv med hästarna

tack för tipsen!!

2010-11-24 @ 17:23:15
URL: http://sallberglina.zoomin.se/blogg.html

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0