Morning!!

Hur är livet med alla läsare då?

Fredag idag. Igen sol bara kyla och gråa moln buhu! 


                                                      

Egentligen så vill jag blogga supermycket. Men igår och idag är jag så damn irriterad på olika bloggar och dess författare. Om man väljer att ta upp heta ämnen i sin blogg, får man orka ta de kommentarer som kommer upp. Lägger man också upp andra saker på bloggen och frågar vad "ni läsare tycker" då får man ta och svälja det som kommer in bland kommentarerna. Inte kalla läsarna pain in the ass....



Det finns vissa saker som jag aldrig skulle ta upp en diskussion ang Rollkür eller hästen Totilas. Det är två frågor som konstant ältas i cybervärlden. Men för mig som vanlig människa får jag inget ut av att ifråga sätta sådant här i en blogg. Läste en blogg där frågan var Totilas. Alla människor SKA ha sin egna åsikter, men det som folk har så svårt för är att ta och se hur motpartern tänker. Utan det haglar hårda ord hit och dit, hur långt i utveckling kom den diskussionen?

Därför väljer jag att inte skriva något om sådana saker som är så heta att folk inte tänker utan skriver en text av irritation för den andra tyckte annorlunda.

Jag svarar gärna på frågor och skriver det jag tycker och känner. Oavsätt vilken sida man står på för-emot.rätt-fel etc. Så finns det ALLTID någon som tycker att man har en helt förvrängd åsikt och man är korkad, dum i huvudet och är bara ditt och datt..... Men man väljer sina "strider" För i långa loppet är det nästan det som blir när man läser olika bloggar-kommentarer och diskussioner. Tråkigt men sant!



 

 


Kommentarer
Postat av: Matilda

Jag håller verkligen med! Det är så lätt att sitta och skriva att det ÄR på ett sätt fast man egentligen inte vet. Det är väl sin sak att skriva vad man har för åsikt och hur man tror att något kanske kan vara.

Får man sedan en massa mothugg så måste man ju kunna ta det. Det är bara tramsigt annars tycker jag. Antingen tar man diskussionen eller så svarar man inte på något och låter läsarna själva disskutera.

Nej, jag blir också irriterad när jag läser inlägg där människor skriver att det ÄR på ett visst sätt fast det tydligt märks att de inte vet.

2010-10-01 @ 11:00:27
URL: http://showjumper.blogg.se/
Postat av: Lina - Vinn Kingslandmössa ifrån Hippoteket!

Håller med dig! Jag brukar skriva om vissa saker jag vill ha åsikter om, men då ska man ju klara av att vara öppen för vad folk tycker också. :) Kan vara svårt, men då får man tänka "varför skrev jag det från början" eller så.



Grått här med idga. Verkar som måbnga haft fint väder..

2010-10-01 @ 20:35:57
URL: http://sallberglina.zoomin.se/blogg.html
Postat av: Emily

Håller verkligen med, det var precis vad jag själv tänkte! :)

2010-10-02 @ 18:54:36
URL: http://memily.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0