Kaffe

Hej vänner!!

Hästarna käkar lunch och jag dricker kaffe. Hovslagaren har varit här och gjort ett par hästar och jag ska om en stund åka ner till metropolstaden lödöse och handla.

Sedan är det hem och rida hästar!

Men nu kör vi en Melanoz tipsar tycker jag!!

Hur man får matta bling bling pandband etc blingiga igen!!
Classic Pannband *Stora diamanter*
Det är super enkelt och blir super resultat!

Så här gör jag: Ljummet vatten med lite grönsåpa i (ta ej tvål) doppar en vanlig topps, ni vet en sådan man annars gör rent sina öron med haha. Sedan så gnuggar jag på och runt kristallerna, sedan tar jag den torra delen och polerar med och avslutar med att ta en torr handduk gärna mjuk och fin som möjligt och gnuggar försiktigt. Poff så har du ett blingande pannband igen! Fungerar säker att torka av med en mirakeltrasa också.

Det värsta man kan göra mot sitt bling är att puttsa det med vanligt putsmedel som man har till sitt träns eller bara draav det med vatten. Lägger sig som en hinna över kristallen och när man bara drar av pannbandet etc, med en svamp el liknande är risken för att man repar kristallet av alla små dammkorn mm.

Hoppas ni blir nöjda!!


Kommentarer
Postat av: Lina

Är nog superbra! :) Har inte så mycket bling själv så har inga erfarenheter direkt. Ha en fin dag :)

2010-09-20 @ 14:42:12
URL: http://sallberglina.zoomin.se/blogg.html

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0