Vem är jag?

För ett tag sedan fick jag en fråga via Bloggsvar som ni finner till vänster i bloggen. Där kan man ställa frågor, läsa svar på frågor så har du något du undrar över? Släng iväg den där!!

Fick en fråga om vem jag var och om jag inte kunde skriva en liten presentation om mig. Självklart kan jag göra det och här kommer det!

Som ni kanske redan har listat ut heter jag Timmie Melanoz som driver den här hästfanatiska bloggen.
Jag har alltid haft hästar i min närhet, många säger att jag föddes på hästryggen och började rida vid 3 års ålder. Fcik min första ponny en shettis vid namn Rufus. bet, högg och kasstade av mig, så kan man sumera honom. Men han lärde mig en del. När jag blev äldre och efter att ha haft ett par låneponnys fick jag min första egna ridponny vid namn Puttelina. Vacker namn va. Men hon gav mig otroligt mycket. Hoppryttare som man var blev det, det hon fick göra. Men dressyren var i alla fall hennes sak. Elisabeth Lundholm älskade hennes trav efter en clinic.



Min unghäst som jag köpte som hopphäst som fick bli dressyrhäst, men är nu såld till en fältävlansryttare.
fotot är taget dagen innan julafton för ca 4år sedan.

Efter henne hade jag en liten stor häst som endast var 152 hög. Mycket jobb lades ner på den bestämda damen, men hoppa kunde hon. Det högsta hon hoppade var strax över 150cm. Blev en del träningar för Ted Netterqvist, mikael greveback på henne. Tävlade henne upp till nationell nivå men valde att inte starta så stora klasser på henne på grund av hennes storlek. Hon fick ta i så mycket i kombinationer etc och jag tyckte inte det var rättvist.



Gick sedan ett tre årigt hästgymnasium uppe i Tenhult. Hade en fantastik tid där. Dags för APU-praktikplats och via bakvägen hamnade jag hos Minna Telde, se och hör för en hoppryttare. Här kommer grunden till mtt dressyrintresse på riktigt. Efter att ha fått rida en lektion på en fälttävlanshäst som då var där för ridning som kom från Brasilien, hade startat stora internationella tävlingar som blandannat VM så kände jag en aha upplevelse och dressyr blev mitt nya jag. Det blev inte svagare efter att jag hade fått sitta på Larina höm. Jag var i Hevean!

Sedan fick jag jobb hos Minnas då varande beridare som då startade eget och jag började plugga på distans det tredje året. Fick då rida många typer av hästar, allt från unghingstar som skulle gå bruksprov till välutbildade högklass hästar.

Sedan har det kort och gott rullat på till hit där jag är idag. På vägen blev jag erbjuden jobb av Pether Markne och Antonia Ramel som är syster till Jouliette Ramel är en människa som har betytt mycket under resans gång.


En häst jag hade på fortsattinridning när jag arbetade hos Catrin Henriksson en väldigt kall vinterdag!



en häst som jag red när jag arbetade nere i skåne

Nu så arbetar jag hos Lotten Aronsson där jag även tar emot hästar för tränign, utbildning, tävling etc. Bara under denna tiden så har jag fått nya kontakter super fina hästar att rida och en fantastik tränare som har gett mig så mycket.

Min stora dröm är att rida internationell grand prix. Driva eget stall och kanske en vacker dag hamna med i landslags truppen. Om jag gör det, har jag igen aning om. Men det är dit jag arbetar mot. När spelar ingen roll men jag ger inte upp....




Jag har gjort, varit med om, arbetat och träffat mer och fler än vad jag nämner här i detta inlägget. Men väljer att korta ner mig till det jag har skrivit. Annars får ni nog vänta på en bok haha!

Hoppas det var ett tillräckligt bra svar!
=0)


Kommentarer
Postat av: Linda

gud vilket underbart liv du måste ha /haft. inte avis alls ;)

2010-09-16 @ 22:16:21
URL: http://lindaboquist.blogg.se/
Postat av: Emily

Vad avis man blir på dig som verkligen får hålla på med dressyr på heltid! Rida massa fantastiska hästar och träna för bra tränare :) Vilken dröm, jag hade gärna hängt på kan jag säga! Du sitter dessutom otroligt snyggt :P

2010-09-16 @ 22:44:55
URL: http://memily.blogg.se/
Postat av: Emily

sv: Jo det förstår jag verkligen, det är inget lätt jobb :P Men man kan offra lite slitgöra för att få göra det man vill :) Hade varit underbart att verkligen kunna satsa på dressyren men det krävs som sagt mycket!

2010-09-16 @ 22:53:06
URL: http://memily.blogg.se/
Postat av: Josefin Bellini

Tack så jättemycket för gratulationen <3 Min dag var helt okej :)

2010-09-16 @ 22:56:54
URL: http://minibellini.blogg.se/
Postat av: Bubber Monica

Du har verkligen en fin sitts.Kul att Pytte fick vara med.Kram

2010-09-17 @ 07:18:36
Postat av: Lina

Absolut bra svar! :) Vad roligt att läsa.

Du verkar väldigt ambitiös och kommer nog nå dina mål! :)

2010-09-17 @ 15:51:13
URL: http://sallberglina.zoomin.se/blogg.html
Postat av: Amanda

Var någonstans jobbade du i skåne? :) Ser ut som hos Cilla och Einar!

2010-09-18 @ 21:21:18
URL: http://showjumpingbyamanda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0