Things get better



Visst är det lördag och de flesta så som jag har kikat på melodifesivalen och hurray! Eric Saade gick vidare. Men jag ska inte lägga så mycket tid på det. Jag kommer inte heller skriva något direkt hästigt inlägg för den delen heller.

Men på tv4:ra går nu QX galan. En gala för HBT personer. Jag tycker att det är fashinerande att människor år 2011 fortfarande ser Homosexuella, Bisexuella etc. personer som något och inte som någon. Någon i min bemärkelse är en människa likaväl som en hetrosexuell person. Om en kille säger "jag har en pojkvän2 eller en tjej säger "jag har en flickvän" ska då ögonbryn behövas höjas? Borde ett nervärderande ord sägas? Från min sida är det NEJ.

Jag har tidigare delat med mig av detta. Videor som gjordes och som heter "It´s get better" Som enligt mig bör tittas på och delas med. Innerbörden av att det faktiskt bli bättre är en sak som måste sägas. Ska ens tanken på att ta sitt liv komma upp bara för att man är HBT? Att dessa tankar för många kanske blev den sista tanken som togs i akt är inget ljug, mer en tragisk sanning. En sanning där unga människor inte kunnat se "it´s get better" i sina liv, utan synen av förödelse har varit framför dom. Skolan kan vara ett h*lvete redan som den är, om den tyngs ner mer av att man är homo, bi, transexuell gör saken inte direkt bättre, vissa kanske inte ens kan tala om det för familjen, rädslan av att bli bortstött i sin "tryggaste" miljö och där man ska bli älskad vem man än är kan söta bort en, gör att kännslorna svallar över. Något som inte ens bör kunna ske...... 



Jag vet inte om detta ger någonting överhuvudtaget mer än att mitt begär av att behöva skriva av mig, men kännslan av att ha delat med mig och fört ordet vidare it´s get better till min blogg gör mig lite bättre till mods.


Kommentarer
Postat av: Elin

Åååh!!<3 Jag fick verkligen en tår i ögat när han politikern sa vad det stog i det där brevet eller vad det var, men det där det stog sist att han hade räddat skrivarens liv. :')

2011-02-19 @ 23:28:01
URL: http://ponnyploppar.blogg.se/
Postat av: Bloggarmaja

BRA skrivigt , håller med dig helt !

2011-02-20 @ 14:58:03
URL: http://bloggarmaja.webblogg.se/
Postat av: kurdisk muslimsk tjej <3

goddag <3

2011-02-20 @ 16:41:21
URL: http://kurdishgirlpeaceandlove.blogg.se/
Postat av: Sofia

Riktigt bra skrivet! Håller fullständigt med! Jag blir så arg när människor har fördomar eller när de tror att det är bättre än andra bara för att de föddes på ett annat sätt än de själva!! Blir arg bara jag läser sånt här!

2011-02-22 @ 23:57:03
Postat av: Katrinne

Håller både med och inte med... Jag tycker att det ofta är de personerna (t.ex. homosexuella) som själva gör så stor sak av det och ska märkas, synas, höras, göra shower och jippon... Jag tänker på de som är "vanliga" och som råkar älska någon av samma kön. De måste skämmas när de ser all denna cirkus.



Men man kan naturligtvis se det på ett annat sätt, att det är sorgligt att de måste göra alla dessa galor och shower av det. Att de inte kan respekteras och få vara som de vill utan att "showa till det".



Jag tycker att alla får vara som de vill, älska vem de vill, klä sig hur de vill och att de ska respekteras för detta. Därför blir jag lite trött på att man måste göra "speciella" galor och shower, utmärka sig till max bara för att man t.ex. är homosexuell.



Hoppas du förstod vad jag menade.... Bra blogg och bra inlägg! Lägger till din blogg som länk i min blogg! Välkommen! :)

2011-02-23 @ 10:03:09
URL: http://ryttare.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0