Answer



Fick denna kommentaren tidigare idag av en VÄLDIGT trogen läsare! ☺

Nej Erika jag har ingen egen häst! Som jag har skrivit i tidigare inlägg så behöver jag ingen egen häst just nu, för jag har tillgång till så pass bra hästar som känns som mina fast det är chefen som äger dom, fast det är bara jag som rider och tävlar dom. Jag hade aldrig haft råd att köpa sådana hästar. och så länge jag har dom att rida så finns det ingen annledning för mig att köpa något eget då jag helt enkelt inte har den ekonomin till att köpa en bättre häst än de jag redan rider. Sedan tar jag även emot hästar på utbildning, träning och tävling. Jag har fått tag på en unik möjlighet som inte många andra får tag på. Jag har en fin anläggning att vara på och får rida fina hästar där jag även kan ta emot hästar själv. Där jag har kunnat börja från en bra grund utan att sattsa för mycket. Dessutom får jag träningar dagligen och det är på minst två av hästarna i stallet men nu till våren kommer det bli mer "intensivt" då fler ska ut och tävla.

Men ang det om egen häst så skulle jag inte "tjäna" på att ha en egen häst helt enkelt. Mitt mål och min dröm är att rida internationellt vilket också är väldigt dyrt och hästarna i de klasser kostar oerhört mycket, Så är jag faktiskt glad över att jag har så pass fina hästar att tillgå. Och ja, hästarna nere i stallet känns som mina för det är jag som gör allt med dom. Så kännslan av att de inte är mina innfinner sig inte. Dessutom måste jag medge att det är ganska skönt att inte behäöva lägga ut utgifter som hovslagare, vaccinationer, foder och allt annat som måste betalas. Det är väl det enda som kanske tyder på att det inte är mina hästar, för det behöver inte jag betala!

Hoppas du hängde med nu! ☺☺




Kommentarer
Postat av: Nadja

Du har ju skrivit flera gånger att du har 6 hästar på tillridning, att du inte äger någon egen...?



ifall hon är en trogen läsare tycker jag hon borde ha sett det?

2011-01-01 @ 13:59:39
URL: http://nadjaeriksson.bloggplatsen.se
Postat av: Erika

Tack Timmie för svaret. :)

Angående kommentaren av Nadja, så har jag ju inte föjt dig så himla länge.



Hittade in till dig via en annan blogg.

Och har läst allt du skrivit varje dag.

Men tycker inte de är fel att fråga om man är osäker, och därför tänkte jag bättre jag frågar dig rakt ut än o fundera.



Tycker du svarade ärligt och bra.

Och jag förstår dig, du har verkligen en jätte fin möjlighet till fina hästar.

Och då förstår jag att du satsa på dom, i stället för att ha egen häst.

Hade jag varit samma sits så hade jag gjort likadant som dig.



Det måste va underbart, o få rida och ha tillgång tills sån bra anläggning som du har. :)



Det är super kul att läsa din blogg.

Inte bara för att du skriver bra, utan du är TREVLIG också.

Och de är viktigt tycker jag, du svarar ärligt, trevlig och inte drygt på saker man frågar.



Fortsätt så. :)



2011-01-01 @ 15:25:30
URL: http://eriikapettersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0