Butet

När jag var hoppryttare så hade jag ett märke som var min favorit. Min tränare hade en sådan sadel av det märket och när jag hjälpte till att rida hans hästar ibland fick jag även sitta i den och jag blev kär!

Kommer inte ihåg vilken modell det var på sadeln, men Butet var det i alla fall! Tyckte den var så himla skön, lagom med stöd och bra hjälp till bra sits samt bra fint läder.



Men när jag sadlade om till dressyr så fanns det ingen Butet dressyrsadel, vilket jag då var lite besviken på men nu sedan ett bra tag tillbaka så har Butet gjort en dressyrsadel och min hovslgare som var här har även en ridsportbutik med sin fru och dom ksa börja sälja Butet sadlar. MÅSTE åka och se om jag får provsitta en den dressyrsadeln.



Tycker den väldigt skön ut, djup sits men inte klämmande fast och lagom bra med knästöd men ser även ut som om att man kan röra sig i den. Ett pluss också att man kan beställa den även med bara en kåpa i stället för dubbla!

Priset på dessa sadlarna är inte det billigaste
Hoppsadeln ligger på ca 32,000kr och dressyrsadlen på 36,000kr. Så det är helt klart inte en sadel man bara springer och köper. Men är grymt nyfiken på dr-sadeln i alla fall!

Någon av mina läsare testat en Butet?


Kommentarer
Postat av: Karin

har en dressyr butet... helt fantastisk!!!!!! värd varje krona, tyvärr ger den ha-begär direkt när du provar den och sedan blir det ett stoooort hål i plånboken. =)

2011-01-03 @ 01:01:17
Postat av: IA

Har haft Butet de senaste 3-4 åren och jag bara älskar Butetsadlarna :)

2011-01-03 @ 07:07:02
URL: http://missia.blogg.se/
Postat av: Sofie Eriksson

Man älskar ju bara Butet sadlarna när man har suttit i dem! Var nära på att lyckas köpa en till bra pris begagnat men den gillade inte hästen, konstigt nog!



Just nu har jag en Tolga som är extremt lik en Butet både i utseende och känsla. Helt klart något att satsa på om man inte har en så stor plånbok!

2011-01-04 @ 20:05:25
URL: http://sofierikson.zoomin.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0