☺Dag 11: Personligheter jag gärna umgås med

Jag tycker att det är superkul att träffa n ya människor, för mig kan det ge en personlig utvecklig. Men något som fashinerar mig en del är otroligt det kan skilja på personer. Allt från själva personligheten till hur vissa själar löser söker i olika situtaioner.

Jag är en ganska social person men trivs lika gärna att vara "ensam" jag bor själv med min lilla hund och jag känner mig faktiskt inte ensam. Men det är minst lika kul när folk kommer hit t.e.x. eller när man går ut.

Tycker der är superkul med personer som har lite drag i sig, som ser möjligheter och tycker livet är kul. Människor som kan släppa loss och faktiskt skratta. Jag tror det är så otroligt viktigt dessutom. Att man faktiskt för en stund kan släppa verkligheten för att bara skratta. Som hellre ser möjligheter och kanske säger "detta fixar vi" än sådana som säger "ne jag kan inte" "Det går inte" "ingen ide för det kommer ändå inte fungera" Sådant tänk kan få mig till att bli deppig.




Jag brukar tänka att för varje ny indivd man stöter på, så lär man sig något nytt. Kan vara allt från positiva saker till negitiva saker.

Men som ni kanske har förstått här i bloggen, i alla fall ni som hängt med ett tag att jag har väldigt lätt för att skratta, ser det roliga i det tråkiga etc. För mig blir livet så mycket enklare än att vara bitter och saknar humor. Bättre att lägga den energin på något utvecklande i stället. Förstå inte riktigt människor som orkar att lägga ner tid och energi på att bli irriterade. T.ex dom som kommenterar till kissie´s blogg att hon är både det ena och det andra. Varför ens bry sig om att gå in och läsa bloggen? Lika så kan jag fashineras av människor som inte tycker om att träffa andra människor. Jag kanske inte är den mest sociala här på nätet, kommenterar i den mån jag hinner, men är betydligt mer social i verkligheten. Pratar gärna i telefon när jag mockar och vill ha sällskap t.ex. Att umgås och träffa människor kan verkligen ge nya inputs till saker, Men som sagt, jag tror att man kan lära sig något från alla! 

Men att samanfatta detta så personer med ett framåt tänk, se möjligheten, ser det roliga i det tråkiga och som har lust till att skratta och släppa "loss", tror själen mår bra av det så man kan sätta den nya energin man får till att göra det bästa av det man älskar och gör. 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0