☺Dag 9: Min tro

Frågan är vad vi människor verkligen tror på!

För min del finns det massor av saker som jag tror på. Men den viktigaste tron är att tro på sig själv och det man gör. Det gör i alla fall jag.

Jag försöker att ha den tanken när jag gör eller ska utföra något att jag tror på mig själv i det jag ska göra. Men jag tror på väldigt många olika saker. Saker som hjälper till att skapa just tron på sig själv. Mentalträning och sunt tänkt är något som jag bland annat tror på.

Men om man ska nämna några andra saker så tror jag på Spöken haha! Okej, inte spöken laban spöken. Men andar och sådana läskiga saker. Varför jag gör det har jag faktiskt aldrig haft något bra svar på. Kanske beror på min livliga fantasi och mina nerver när det kommer till det ämnet.



Något som jag har har lätt för och som ibland är till en viss nackdel är att jag faktiskt tror på andra människor. Jag går aldrig in med den attityden när jag pratar eller träffar andra människor att det kanske står och ljuger eller förstorar sanningen något. För jag tror inte att man kan leva livet fullt ut om man är misstänksam mot människor och saker över lag. Att träffa nya människor och att våga testa nya saker och få nya upplevelser och inputs är något som jag tror på.

Ett ganska svårt ämne detta egentligen, vad är det som får oss människor till att fortsätta, vad är det vi tror på?
Hade nog kunnat skriva mycket mer och mer ingående, men jag avrundar det så helt enkelt. Sammanfattat så tror jag på mig själv, och anser att det kanske är den viktigaste tron vi har!







Kommentarer
Postat av: Lina - Vinn ett John Whitaker-schabrak!

jag tror också på spöken. :P och ödet

2011-01-07 @ 12:04:14
URL: http://sallberglina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0