Tummen upp och tummen ner



* Att det faktiskt är ett nytt år!! Skrev senast det igår att det är nog något som verkligen behövdes. Något nytt i denna långa tradiga vintern!

* Har någon pirrande kännsla i magen. Tror det är lite förväntan i kroppen på saker som jag har igång! Något som man ser fram emot och det har både med tävlingsterminen att göra och saker utöver hästar. Jag ska göra det bästa av detta året. Det är bara en själv som kan se till att det sker. (kommer skriva ett litet Mentalt inlägg, mental kick i baken helt enkelt)

* Återigen, att man har så fantastiskt roliga och fina läsare!! Värmer och uppskattas oerhört när man för respons ska ni veta! Kram till er.

* Kaffe, det är så oerhört gott och man känner isg helt hel när man fått en mugg med nybryggt kaffe haha!

* Jag har verkligen en så underbar arbetsplats. Trivs verkligen som fisken i vattnet och folket här runtomkring. Chefen som hjälper i allt och man vet att hon alltid finns där till hands. Betyder verkligen mer än vad folk kanske tror. En fantastisk människa helt enkelt!

* Att www.showjumper.blogg.se blev ÅRETS blogg på hästblogg-galan hos www.equlina.se Tycker vekrligen att hon förtjänade den titeln! För mig är hon sveriges största och bästa hästblogg! Så helt klart rät i mina ögon!



* Halkan, under nyårsnatten så blev det tö-väder vilket förde med sig en fin fin halka. Dressyrkillen on Ice här! Som jag skrev tidigare. Disney on ice är så 1900-tal haha!

* Något som jag kan förundras ganska mycket över, är när läsare irriteras på olika bloggar. Men ändå orkar lägga energi på att kommentera och ens läsa bloggen ändå. Blir knappt att dom läser för ibland så har man fått kommentarer och läst även på andra bloggar där tanken far upp i huvudet och "WHAT?" haha! Om det är något som inte intresserar mig och specielt en blogg så skiter jag i den. Jag lägger defenetivt inte min energi på något sådant. Onödig irritaion, eller hur? Nä, läs sådant man tycker är kul och kommentera det man vill kommentera helt enkelt!! Ger bättre energi.

* Kallt kaffe. URK asså! Man tar sig kaffe och sätter sig vid datorn för att blogga eller svara på mail. Efter en stund så kommer man på ohh kaffe mumms! Tar sig en klunk och följden blir ett skrynkligt ansikte för kallt kaffe är jätte urk!

* Folk som bedömmer andra genom matteriella ting. Som om det skulle vara allt? Jag själv har inte råd till att köpa Gucci, ralph lauren, eller rida runt i massa dyra märkes kläder. Men vissa människor har väldigt lätt för att bedömma andra genom saker som de andra använder och bär på sig. Vilket för mig är väldigt fel! Se personen i ögonen och däroigenom bedöm personen. Inte vad för kläder den bär. Betyder inte att den är bättre eller en sämre person!

* Att ridsportsmärken, kanske inte alla men väldigt många är såååå enormt dåliga på att uppdatera sin hemsidor med de nya produkterna eller nya kollektioner. Var inne på en hemsida i morse för att se hela höst/vinter kollektionen samt vår/ommar om den kommit ut. Men icke sa nicke. Det fanns till 2008!! HALLÅ!! Jag skiter i 2008 jag vill ju se det nya! Dessutom är det inte allt för många som säljer det märket här i sverige och dom som gör är väldigt dåliga på att uppdatera med bilder själva! Tråkigt. Jag vill se lite nyheter och borde framför allt finnas på märkets egna hemsida!! Stor stor stor tummen ner på det!

Kommentarer
Postat av: Matilda

Tack vad snällt skrivet!

Snart är det GHS!!!!

2011-01-05 @ 10:53:07
URL: http://showjumper.blogg.se/
Postat av: Erika

Nytt år, nya möjligheter. ;)

Ska bli roligt o följa dig detta år.



Kaffe = ett måste annars är dagen totalt förstörd.

2011-01-05 @ 11:05:39
URL: http://eriikapettersson.blogg.se/
Postat av: linnea & boyzon

hej hej ! :)

verkligen bra det där med bloggen!! :D

hihiih fast du är världens bästa blogg enligt mig!! :)

fortsätt kämpa , du kan gå långt!! :D



btw , kan inte du lägga ut lite filmer ? :)

2011-01-05 @ 11:20:26
URL: http://boyzonsign.bloggplatsen.se
Postat av: Lina - Vinn ett John Whitaker-schabrak!

Håller med om allt förutom kaffet! :P

2011-01-05 @ 18:01:09
URL: http://sallberglina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0