It´s raining more than ever

Helt sjukt vad det kan regna, fast vi har haft lite fint väder i någon timme, men för övrigt idag kan jag nog ta kanoten och paddla iväg. Finns dock en nackdel, hatar små båtar. Ska jag guppa runt i en båt ska den vara homungous. 


<----En sak som kan vara bra idag!

 Idag har vi som sagt varit iväg med en polle till tandläkaren och fick lite bissingar fixade. Något som är väldigt viktigt faktiskt att man kollar regelbundet. 

När vi kom hem så var det dags för lite ridining, och nu ska jag ner för att göra klart det sista i stallet. Det märks att det blir mer att göra så fort man måste åka iväg. 

Måste även säga att jag har dåligt samvete över att jag inte hinner skriva så många inläg om dagen. Ibland så har man mer tid och ibland så har man mindre tid. Det svåra är att man inte kan sitta vid datorn i stallet direkt utan man får passa på när man äter lunch eller liknande. Sedan vill jag inte bara skriva hej och hej då utan man vill ändå ge er lite vettiga inlägg. Men har lite på lager i huvudet nu, så ska ta och skriva ett par lite mer intressantare inlägg åt er. Måste nog skärpa mig med att svara på era kommentarer, det går lite i peridoer med hur mycket tid man har. 

Sedan så måååste jag visa er ett träns som jag har velat ha så länge. Tycker det är så snyggt. På fel häst blir det nog katastrof men på rätt hästblir det "dregel" 

                                                

Det kan nog se lite tråkigt ut bara så här, men när det passar hästen och färgerna stämmer överns så blir det bröllop!! Ja, inte ordagrant men det gifter sig som man brukar säga. Älskar champagnefärgade stenar och foder på tränsen. Men som sagt måste verkligen passa hästen. 
                                         
                                               

Detta tränset som är ovan kan jag också tänka mig väääldigt mycket. Kanske skulle börja köpa häst efter träns och sadel haha! 

Nä skämt och sido, nu är det dags för mig att dra ner till stallet igen, har en häst kvar att longera innan man kan ta lördag. 

Hoppas ni har en trevlig helg?! ☺ 








 

Kommentarer
Postat av: stallviggeby - emelie

det första tränset var riktigt snyggt, vart kan man få tag på det? :D

2011-07-23 @ 23:38:03
URL: http://stallviggeby.blogg.se/
Postat av: Anonym

super snygga träns! :)

2011-07-31 @ 01:35:29
URL: http://equine.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0