Morning!

God Morgon på er vänner! 

Själv har jag varit vaken ett tag. Ponnysarna har åkt iväg på meeting så har packat det sista i trailern och sådan smått och gott. Lite kyligt idag och förkylningen vill inte riktigt ge med sig, men febern är i alla fall borta.

Idag blir det en relativt lugn dag. Ska rida ett par hästar och sedan ska jag föröska ta tag i lite kontorsjobb. Det skulle ha kommit hit en unghäst till mig idag men den kommer inte fören i början på nästa vecka i stället vilket gjorde att man fick lite extra timmar idag.


(gammal bild) Trailern packad och klar ☺


Jag fick en kommentar tidigare idag som jag tänkte ta och svara på i ett inlägg faktiskt.



Även innan Magic Brush kom så har jag nästan aldrig borstat benen med samma borste som med kroppen, varför? För självklart om benen är leriga så vill jag inte ha den borsten på kroppen när den är skitig. Det är nog det som är tanken med Magic Brush. De är exakt likadana, lika hårda, lika täta etc. Men bara för att man inte ska blanda ihop dom så man har en borste till benen som kan ta bort leran så man slipper ha den på kroppen och "lera" ner hästen med den smutsiga så finns det alltså en till benen (blå) en till hovarna (röd) en till kroppen (gul) Självklart kan man använda alla till alla områden på hästen. Själv så har vi en i tävlingsväskan och en i duschspiltan och en i den ordinare uppbindningsplatsen. Så har man en på var ställe! ☺ Så nope, jag tycker inte det är någon skillnad. ☺


Kommentarer
Postat av: Caroline

Bra svar =) Ha en trevlig söndag.

2011-07-17 @ 09:05:54
URL: http://ridemyhorse.blogg.se/
Postat av: Lamia / Hästsport

Ganska bra att dom är likadana, då kan man ge bort någon också ;)

2011-07-17 @ 11:34:07
URL: http://lamiamichelle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0