Finaly some answers!

Hej vänner!!
Nu fungerar allt som det ska igen och man kan känna sig lite civiliserad igen. Men svaren på frågorna kommer nu! ☺


Svar: Jag är uppvuxen i Gislaved, en liten by kan man väl ändå säga i småland men numera bor jag ca 4mil norr om Göteborg. För tillfället har jag inte så jätte många hästar, men nu så är det 4stycken. Men sammanlagt i stallet är det 9 hästar.
Jag började rida när jag var väldigt liten. Mamma satte upp mig på en häst när jag var 8 månader första gången och sedan dess har jag suttit kvar haha. Att jag än idag håller på är nog för att jag verkligen älskar dessa djur. När jag var liten så sa jag alltid att jag ska arbeta proffessonelt med hästar och det gör jag idag, vilket jag är otroligt glad över att jag kan göra.



Denna frågan fick jag till ett annat inlägg, men tänkte passa på och svara på den nu också.

Svar: Tyvärr är den inte min. Hästen som är på headern red jag där jag arbetade förut, men ägs av Catrin Henriksson (www.dressyr.com

 

Det var en väldigt rolig häst att rida! Han fick fin kretik av domarna så ska bli spännande och se hur det kommer gå för honom i framtiden.



Mitt jobb är att rida hästar lite kort förklarat, tränar, utbildar och tävlar. Så som jag har det här är det nog många som skulle vilja ha det. Förutom att jag tar emot hästar för utbildning etc. så arbetar jag även för Lotten och hjälper henne att rida hennes hästar och där jag dagligen får träningar. Det är så bra att alltid ha någon man kan be om hjälp om man skulle "köra" fast någonstans i ridningen. Att ha tillgång till en sådan person med den enorma kunskapen är helt fantastiskt. Man utvecklas hela tiden när man alltid ha någon som kollar när man rider, man kommer liksom aldrig undan och man kan inte lägga till sig några olater eller bli slarvig i sin ridning utan det blir verkligen effektiv och utvecklande ridning. Hur jag fick detta jobbet, kontakter. Jag åkte hit och provred en häst, så Lotten kunde se hur jag red och om jag var intressant för henne att ha här i stallet och rida hennes djur.  Tänkte ta och skriva lite om den sista delen av frågan i ett annat inlägg lite längre fram. Men lite kort och gott så var det så jag fick jobbet, jag är i alla fall väldigt glad över att vara där jag är idag, inte minst för hjälpen utan även för hästmaterialet som jag får lov att rida, att få rida riktigt fina hästar med hög klass och ridbarhet var något som jag drömde om när jag var liten och idag är den verklighet. Nu, kör jag på och hoppas jag kan utveckla det jag har ännu mer!


Detta är hästen som jag första gången red, när jag var på "intervju"



Kommentarer
Postat av: Åsa - Hästeriet

Men hallå, det är ju typ mina trakter!

2011-07-05 @ 23:22:33
URL: http://hasteriet.blogg.se/
Postat av: Åsa - Hästeriet

Sv: Jo men jag hpller på att sätta igång honom, det är ju eller aldrig det gäller typ. Håll tummsen!



Men jag kastar inte så långt :p Var? Och varför känner jag inte till detta? :p

2011-07-05 @ 23:30:31
URL: http://hasteriet.blogg.se/
Postat av: Åsa - Hästeriet

Sv: Jahaaa, ja men det vet jag var det ligger :) Fast nu när jag tänker efter var du ju på treårstest i Alinge, så då borde någon slags polett trillat ner, men tydligen inte ;)



Tackar för tummarna!

2011-07-05 @ 23:44:31
URL: http://hasteriet.blogg.se/
Postat av: Maja

Sv. Ja, nu får man hålla tummar och tår:)



Nej, det var min kompis Angelica med sin fjodring Hadar gissar jag på :)

2011-07-06 @ 00:15:07
URL: http://mysimo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0