Finns det några?

Jag har en fråga. Finns det verkligen helskodda ridbyxor som man inte får ridsår av? Börjar snart misstänka nej. insidan av mina knän och där ridstöveln slutar är helt såriga och det är lagom med ajaj! Jag vet inte riktigt hur man ska vara skapt haha! Tydligen inte ha så beniga och smala knän som jag har.


Så här myspysigt kan det se ut efter ett ridpass! och nej kära ni, det är inte som jag klämmer med mina knän.

Problemet är den att själva sömmen där skoningen går lägger sig och bränner på insidan av knät och där mina stövlar slutar blir det liksom ett veck som inte gör det hela bättre. Har till och med försökt med Compeed fotplåster som till och med är tjockare och lite geliga, men sitter det kvar? Nope. Får kanske ta och prova med knästöd som vissa idrottare har, men frågan är om det går för stöveln?



Något som inte skulle vara så fint är om det blir så på sina vita ridbyxor??

Någon som har ett bra tips eller någon som har samma typ av problem?



Kommentarer
Postat av: Lindha

Åh, jag har exakt samma problem, och jag har lika beniga och smala ben :p Jag kan inte ha några ridbyxor med skoning alls. Får köra med tygskodda till vardags och endast helskodda till tävling.

Jag har fått ärr på knänen, när det blivit som "brännmärken"

Har tyvärr inga knep emot det :)

2011-06-16 @ 23:38:14
URL: http://lindhadressyr.blogg.se/
Postat av: Lotta

Provat Pikeur?

2011-06-17 @ 10:03:50
URL: http://hastfotografen.webblogg.se/
Postat av: Lotta

SV: Okej. Min pojkvän har de helskodda med fickor därbak. Dom har fungerat bra på honom. Men det kan inte vara sadeln då?

Min vän fick skav pga att knästödet från sadeln låg precis där sömmen från ridbyxorna är. Hon fick stora sår men så bytte hon sadel och problemet var borta.

2011-06-17 @ 12:39:37
URL: http://hastfotografen.webblogg.se/e
Postat av: Cia

Hej!

Jag kan inte heller rida med helskodda ridbyxor då jag får skav av sömmen mellan tyget och lädret. Annars har jag provat såna där skavsårsplåster som man kan köpa på apoteket. De som är som ett extra skinn... Det fungerar!



Tack för att du skriver en så trevlig blogg och kan inspirera oss andra också.



Ha det så bra!



mvh

Cia, hästtoka med dressyrinriktning och russinplockare och mor till två killar, där min äldste son på 9 år rider aktivt.

Postat av: Ellen

När man använder compeed plåster så ska man värma själva plåstret med tex en hårfön, det gör så att plåstret "smälter" lite och fastnar bättre på huden. När man värmer kan man både värma innan man sätter på det och när det sitter på huden, när det sitter på huden kan man även stryka ut det lite. Men om du redan visste att man skulle värma så kan du strunta i mitt inlägg, tänkte som ett tips bara :)



Ellen

2011-06-21 @ 18:00:03
URL: http://svhalvblod.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0