snabba frågan



New day, new question.

Förutom ridhästarna så finns det en typ av hästras som jag tycker är så fina att titta på vilket jag nog inte är ensam om. Det är Friserhästen.


Bild lånad från google,se sök friserhästen.

Jag tycker dom är riktigt vackra hästar. Deras attityd, deras hållning och sättet till att bara vara gör att jag tycker dom är fasionerande att se på. Så vill jag se ren uppvisning så kollar jag gärna på friserhästarna. Kom ihåg när jag hjälpte till att premiera ardenner förr så kollade jag alltid på friserhästen när det var dom stora premieringarna. Kommer aldrig glömma när jag såg en uppvisning av en tjej som heter Tina och jag var kanske 13 år när hon red runt inne på banan. Till en fantastisk musik så blev hela publiken trollbunden av den maffiga hingsten och ryttaren hade en jättefin härlig klänning som la sig som ett täcke över hästen. Men det som nog gör att jag kommer ihåg detta så väl var när spikern sa att ryttaren var förlamad från midjan och neråt. Men fick denna stora hingst till att flyta fram över banan. Så får jag välja en hästras som jag tycker är en av de vackraste så kommer frisern med för min del!

Så, vilken ras tycker du är en av de vackraste att titta på?


Kommentarer
Postat av: Emily - RYTTARDUON

Jag är nog mest fascinerad av araber när det gäller utställning, om man tar bort det att de ska vara så uppjagade jämt! Men det är så magiska hästar med sådan utrsålning så det är helt sjukt :) Annars måste jag hålla med om att frieserhästar är mäktiga att se, likaså Akhal Teke med sin metallic-päls, så GALET blanka :O

2011-06-03 @ 14:03:35
URL: http://ryttarduon.blogg.se/
Postat av: Sanna

Islandshästar ;).



Nä vars, men friesrar är riktigt fina. Sen tycker jag att en nordsvensk eller ardenner kan vara riktigt maffiga och fina att titta på!

2011-06-03 @ 14:50:05
URL: http://sannasant.blogg.se/
Postat av: Katrinne

Frieser är vackra. Araber är ju också bildsköna, även om jag inte vill ha en. Fullblod, som jag har, är de vackraste!!!!

2011-06-04 @ 16:03:58
URL: hhttp://ryttare.blogspot.com
Postat av: thina alsterfeldt

tack för din snälla kommentar om hur du upplevde mig och Thijs på en av våra många uppvisningar.Jag utbildade mina hästar på relativt hög nivå trots mitt funktionshinder,och thijs var utbildad upp till skolorna ovan mark.Ocj jodå,jag red för vanliga tränare och domare också och de hade inget att anmärka på;) Jag var aldirg en av de där som gillar att klä ut mig,men inte kan prestera. Jag fick två sponsorhästar från USA,thjs och så en till.tyvärr lånad ejag ut den yngre till och hästen blev så svårt skadad att han blir utdömd.Jag önskar dig all lycka till på din väg med hästarna

2011-06-10 @ 12:30:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0