Tumme upp & Tumme ner!



♦ Att det om bara någon vecka så vankas det Falsterbo Horse Show. Men som jag skrivit tidigare så är det inte direkt för bara tävlingarna jag åker dit. Det är faktiskt mer för folket. Visst kollar jag på tävlingarna också, men man träffar så otroligt mycket folk och i vissa som man faktiskt bara träffar där nere, lite som falstebokompisar! 

♦ Att jag har kommit igång med bloggen igen! Det känns faktiskt riktigt kul att vara tillbaka efter lite blogguppehåll! Visst kom det något inlägg då och då, men nu så känns det som att motivationen är back on track! Dessutom så kommer det hända lite nytt och fräscht här också, men mer om det lite längre fram. 

♦ Jordgubbar! Jag måste bara få lov att hissa dom, gärna till skyarna om jag kan. Undrar om man tycker om dom så mycket för att man bara äter dom en begränsad tid under året. Jag äter mer eller mindre bara färska jordisar. 

♦ Trevliga bloggar! Har hittat en massa nya roliga och blandade bloggar. Känns lite som att alla blev lite gladare när det blev varmare. Sedan kan det ju vara lite mer sol, gör ingenting för min del. 

♦ Nyheten som alla pratar om! Magical Brusch. Tycker dom är suveränt bra och hästarna verkar njuta när man borstar med dom.




♦ Personer som kommer till stallet eller gården och ifrågarsätter saker som där dom inte har någon bakgrund till saker och ting. T.ex. om en häst. Varför man inte har ridit den på graman, eller kört den i stället för att ridit den om man har tröttat ut den i en sandgrop och sedan frågar vem man själv är och vad man har gjort och nästan ett förhör på vem man är! Sådant kan jag bli så fruktansvärt irriterad på. Om jag själv skulle åka till ett nytt stall så skulle ju inte jag ifrågasätta deras kunskap och leka besservisser själv och defenetivt inte utan någon bakgrund. För mig känns sådant beteénde väldigt oprofessionellt. Folk som kan och vet sin sak, ifrågarsätter inte andras arbete om man inte är inblandad givetvis. Sedan kan man ju undra varför man ska vara så dum när man är i en annans stall för första gången och bara ska kolla, att man då ska behöva bete sig som någon översittare och ifrågasätta personerna i stallet. Ibland undrar jag hur dåligt självfötroende en del kan ha om man måste ställa sig över andra och bete sig på ett dumt sätt! 

♦ Att inte veta hur andra planerar! Jag väntar på ett samtal som jag har gjort sedan 10:00 och jag har fortfarande inte fått någon information om när. Det ogillas. Det innerbär att man inte kan åka från gården utan man är låst tills det behagas att ringa och man kan få en ca tid. I och med att jag då inte vet hur den hade planerat upp sin dag, så kan inte jag planera upp min dag! Komunikation.... 

♦ Icke sopade uppbindningsplatser kan ge mig gåshud. Jag måste verkligen sopa upp skiten och efter man kratsat hovarna. Det är inte alltid jag lägger det i skottkärra efter varje häst, men att sopa bort det i en liten hög och tar det när jag är klar. Men alla har inte samma syn haha!

♦Skydd som inte är knäppta även när dom ligger på sin plats. Vi har till exempel en stor korg med alla skydden liggandes. De skydden med korreborrar som jag brukar säga inte är ihopsatta utan ligger öppna. Så ska man ha ett par skydd men får med sig 3 par skydd, så ska man stå där och dra loss dom och det ena paret fastnar med det andra och kan gladerligen hålla på så en liten stund.


Kommentarer
Postat av: Elin - en hästblogg med en otrolig sköthäst

Oj, det samtalet du skulle fått vid 10.00 är rejält försenat då!



Men det här med Magical Brusch, är det inte svårt att hålla i dom borstarna med tanke på att typ inte finns något handtag? ;-)

2011-06-27 @ 15:45:54
URL: http://lizzylover.blogg.se/
Postat av: Cia

Håller med dig exakt i ditt hissande och dissande. Så skönt, man vill ju ha ordning och reda.

dessutom tycker jag att det är respektlöst att inte hålla tider, vad det nu må vara. Har jag bestämt att jag ska hålla lektion mellan kl 10 - 11 så har jag avsatt tid DÅ till det. Att komma en kvart försent är inte ok, speciellt om man räknar med att jag ska köra tiden ut.



Falsterbo är ju alltid trevligt... fast det var många år sedan jag hade möjlighet att åka dit.



Däremot var jag på Hööksrean idag och lyckades endast handla flugspray - bra gjort!

Fast jag bokade in mig på sadelutprovning i nästa vecka, behöver nog ha en mer passande hoppsadel till herr W och de hade ett par provsadlar jag kunde tänka mig - om de passar.... Så ska man ju diskutera detta med maken också...



Ha det gott!



mvh

Cia

Postat av: Olivia Gustavsson

vad kostar magic brush borstarna`?

2011-06-28 @ 13:04:44
URL: http://oliiviiagustavsson.blogg.se/
Postat av: Alicia Besserer

Ska du till Falsterbo? :D Jag med! Vilken dag ska du dit? Jag är där på Torsdagen 7 Juli (:

2011-06-28 @ 13:40:35
URL: http://ullbrostallet.blogg.se/
Postat av: Olivia Gustavsson

sv. okej, tack !:)

2011-06-28 @ 14:58:51
URL: http://oliiviiagustavsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0