Morgon!

Hej på er vänner!

Gud vilken fin morgon det är idag! Solen skiner, inte ett moln på himlen och inte superkallt heller!! Känns som rena vårmorgonen. Känns ganska välbehövligt måste jag säga.

Här rullar det på som vanligt, ska ta och springa ner till stallet snart igen. Ska bara dricka upp morgonkaffet, morgon har guld i mun, skulle inte överleva utan mitt kaffe på morgonen.

Något annat som dock sker nu under mars månad är bruksproven nere på flyinge, där drösar av fina hingstar går igenom ett test för att förhoppningsvis bli godkända som hopp eller dressyrhingst.


(Bild från www.tidningenridsport.se)

Om ni vill se bilder på alla bruksprovshingstarna och lite om dömen mm. så finner ni dom här på tidningenridsport.se Lite kul för den lilla svarta herren på bilden, hade jag hand om när jag arbetade nere i det stallet i skåne, men då var han bara en liten 3 åring. Han var så otroligt söt och ville alltid komma när man skulle hämta honom från hagen. Men vill ni se bilder på alla hingstana som är med i årets bruksprov så kika in på tidningenridsport.se. Något annats som kan vara kul att läsa och en del med nypa salt kanske. Men det är bland annat Johan Ifverson som bloggar från bruksprovet. Hans blogg hittar ni här.

Nä, nu är det dags för stallet.

Hoppas ni får en fin fin lördag vänner!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0